19 April 2017

ALAHAI..COMELNYAAA..

Rumah aku ni...jaraknya dari tapak pasar malam Titi Chai..tak la jauh sangat..

Bak kata orang...sepuntung rokok ja jaraknya..

Kat tapak pasar malam tu juga...banyak kedai2 makan dan pasar...

Dan...jadi jugak tempat org buang kucing...

Maka..kedapatan banyak la kucing2 jalanan berkeliaran sekitar tapak pasar malam tu..

Kucing2 ni...ada juga berjalan sampai rumah aku..

Banyak kucing ni dok mai..silih berganti semenjak beberapa tahun yg lalu..

Ada yg kekal tinggal sekitar rumah aku...ada yg tak tau ke mana depa dah pergi...entah masih hidup atau dah mati..

Dalam banyak2 tu..ada la sekor yg setia di tinggal di kawasan rumah aku...mungkin sebab aku dok bagi makan kot..

Dulu..dok bagi makan nasi dan lauk...tapi la ni aku dok bagi makan makanan kucing..senang sikit...

Dari seekor tu...dah beranak 6 ekor...tapi mati 2 ekor..entah pasai apa tak tau la..jumpa 2 ekor dah mati...tinggal 4 ekor bersama ibu depa..

Dan entah dari mana...dtg lagi 2 ekor..mak pak tak tau ke mana...

Kesian tengok waktu tu...laih sgt2 dua ekor tu...

Ibu kucing yg ada 4 anak tu tak ambik anak angkat...😂😂

Kesian tengok 2 ekor tu...aku beri depa minum...ajar makan makanan kucing yg aku beli dan dok bagi makan ibu kucing beranak 4 nu...

Alhamdulillah..nampak 2 ekor ni dah semakin segar dan lincah serta manja...cuma risau takot depa dok pi duduk bawah tayar kereta ja...


Comei kan....

Lagi manja...

Aku ni bukan la jenis yg pandai bela dan bermain dgn kucing...takat bagi makan ja la pun...

Moga kucing2 ni selamat dan selesa tinggal di sekitar rumah aku..

Jgn dok kencing dan berak merata dah la...

Tapi..nak habaq mai...kucing2 ni...depa pandai balas budi kita..

Alhamdulillah...lama dah rasanya tak nampak tikus..yg dah mati...biasa jumpa..mati dek dibaham kucing2 ni..

Ada juga sekali...kucing2 ni nampak ular...tapi depa tak lari...sentiasa dok dekat dgn ular...sempat aku call JPAM...dan senang geng JPAM tu tangkap ular tu sebab kucing tu sentiasa awasi pergerakan ular..

Terima kasih kpd kucing2 ni...

Ada rahmat Allah yg dtg bersama-sama dengan kucing ni....

Alhamdulillah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...