19 Februari 2013

RIDE BETONG 2013: DAY 2 @ PETI POS

Sabtu
21 Rabiul Awal 1434
2 Februari 2013



Assalamu'alaikum,



Selesai bergambar... kami mula bergerak untuk ke Hots Spring. Perut pun dah mula berkeroncong dah ni...



Jaraknya... tak lah berapa jauh mana pun... tapi jalannya.. berkona-kona... menuruni bukit... layanzzz... =)




 photo P1170180_zpsbca4fac3.jpg

Menuju ke Hots Spring..



Sebaik sampai situ... kami singgah kat sebuah kedai makan untuk menjamu selera.. Kedai kecik jer.. makan pun ala-kadar saja..



Inilah hidangan kami tengah hari ni... Gambiran credit to Kak Ee..



 photo 2013-02-02134950_zps2a322047.jpg

Fish ball dan sosej bakar..



 photo 2013-02-02135237_zps12c3eef2.jpg

Somtam...



 photo 2013-02-02135711_zpsea9d3129.jpg

Ayam... kot.. lupa dah aku????...



 photo 2013-02-02135744_zps4ba7ea5c.jpg

Ayam bakar...



 photo 2013-02-02140203_zps57d8e631.jpg

Nasi goreng...



Sedap masakannya... walaupun sekadar nasi goreng dan beberapa jenis lauk-pauk... yang kebanyakkannya hanya diratah.



 photo P1170191_zps610e9706.jpg




Selepas makan... kami berjalan-jalan lagi... sekitar Pekan Betong.. dan singgah sebentar di pejabat posnya. Di mana letaknya salah satu mercu tanda Betong.... iaitu peti surat besar...



 photo P1170192_zpsfa5f0604.jpg

Cuba melepasi lori balak...



 photo P1170193_zpsb164af94.jpg

Mula memasuki Pekan Betong... selepas melepasi sekatan tentera Thailand..



 photo P1170194_zps62ea56cb.jpg

Inilah dia peti pos yang besar tu...



 photo P1170195_zpsaf6ca9ab.jpg

Memang besar peti surat ni. Bukan sekadar hiasan.. tapi memang digunakan...



 photo 2013-02-02145001_zpsa7d315a9.jpg

Bergambar kenangan... Credit to Kak Ee...



Selesai bergambar.. kami terus bergerak balik ke hotel... untuk berehat...



 photo P1170196_zpsa22d4c26.jpg

Zurik dan Kak Yam...



 photo P1170197_zps2ac40106.jpg

Idrusk dan Haji Sabri...



Akhirnya... kami selamat sampai ke hotel...



Acara seterusnya... berehat sebentar.. satgi nak keluar beli belah pulok... =P



-bersambung-



"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."



Wassalam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...