17 Oktober 2012

AIR

Catatan Ayah



Isnin
29 Zulkaedah 1433
15 Oktober 2012



Assalamu'alaikum,



Air....



Salah satu elemen yang penting dalam kehidupan kita.



Terdapat beberapa jenis air.... iaitu:

1. Air Mutlak

2. Air Mustakmal

3. Air Musyammas

4. Air Mutanajis


Air amat penting untuk digunakan ketika bersuci.



Tanpa air.... agak goyah dalam kehidupan... even bila tekanan air agak rendah.



Begitulah yang terjadi kat rumah aku.



Tekanan air kat rumah aku agak rendah.... mungkin disebabkan sistem paip utama yang mungkin dah berkarat.



Jadi.... sebagai solution... aku telah menggunakan bantuan pam air untuk meninggikan tekanan air...



Dah beberapa tahun aku dok guna pam air ni. Tapi semenjak beberapa hari yang lalu... pam air aku mula meragam.



Problem yang berlaku.... flow air tidak berfungsi secara automatik...



Photobucket



Selepas dibuka... dapat dikenalpasti yang pressure switch telah rosak. Lalu... bergeraklah aku ke salah sebuah kedai hardware yang terletak di Mata Ayer. Harga pressure switch dalam RM 50 untuk yang original... dan RM 25 untuk yang oricina punya. Aku telah beli yang original untuk pam air Panasonic aku. Pemasangan telah dibuat... diuji... dan Alhamdulillah... pam berfungsi dengan sempurna... 



"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..." 



Wassalam

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 ulasan:

  1. Saya nak tanya.. Pam air panasonic ni ok x? Brapa tahun dah pakai.. Pressure ok x? Bunyi dia bising x?. Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pam ni saya dah guna hampir 5 tahun. Agak berbaloi dengan harganya semasa beli 5 tahun lepas. Pressure ok. Bunyi pun taklah bising sangat. Sekarang dah tak guna dah sebab dah tukar pam baru.

      Padam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...