05 September 2012

RAMAI SANGAT KA ORANG SAKIT...?

Catatan Ayah


Rabu
18 Syawal 1433
5 September 2012


Assalamu'alaikum,


Alhamdulillah.. tamat sudah program selama 3 hari.. pre-T&C.. untuk mesin baru MRI, CT Scan, General Fluoro dan General X-ray..


Banyak yang aku pelajari hasil dari pengalaman selama 3 hari ni.. InsyaAllah.. akan aku kongsikan pengalaman tu nanti...


Sejenak.. terfikir di benak fikiran aku.. banyak juga la ni pesakit...


Lagi moden peralatan perubatan yang dibuat... lagi banyak pesakit dan penyakit...


Hinggakan.. kadang-kadang.. bila nak buat maintenance ke atas sesuatu peralatan pun.. agak susah..


Terpaksa berebut slot dengan senarai pesakit...


Itulah yang telah terjadi.. kepada aku beberapa minggu yang lalu... semasa hendak membuat penyelenggaraan mesin OPG...


Photobucket


For info.. OPG ni adalah salah satu mesin x-ray.. yang digunakan untuk melihat bahagian rahang manusia...


Penyelenggaraan untuk alat ni.. dilakukan 2 kali setahun.. dan ujian QA dilakukan setiap 2 tahun..


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Penyelenggaraan dilakukan kurang lebih 2 jam... tapi nak dapatkan slot 2 jam ni... telah mengambil masa seminggu untuk aku dapatkannya....


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...