03 Ogos 2012

SERVICE ELEGAN... 13771KM

Catatan Ayah


Jumaat
14 Ramadhan 1433
3 Ogos 2012


Assalamu'alaikum,


Dua tiga minggu yang lepas.. bila bawak Siput Sedut ni..rasa macam kureng sikit....


Semasa slow...ok rasanya...tapi bila laju sikit...akan terdengar semacam benda bergesel..yang kadang-kadang berbunyi semacam....ntah..tak tau nak kata..hehehe.. =P



Photobucket


Mileage Siput Sedut dah pun mencecah...13,771km..


Jadi sampai jugalah masanya untuk buat penyelengaraan...


Berbalik kepada bunyi tadi...aku telah pergi ke Aik Huat..sekali lagi menggunakan khidmat Ah Tik...


Kami dapati...ada 2 skru yang memegang ekzos telah hilang...dan salah satunya..telah patah dan tunggulnya...tertinggal kat dalam body...


p/s: sakan juga..bawak motor sampai patah skru...


Juga...kami dapati..seperti ada lelehan minyak dari enjin...yang berkemungkinan gasket telah bocor...


So...aku serahkan kepada kepakaran Ah Tik untuk selesaikan masalah yang berbangkit ni...


Photobucket


Photobucket


Skru telah ditukar....


Photobucket


Serta gasket juga telah ditukar...dan minyak enjin...


Photobucket


Alhamdulillah...semuanya selesai...dan Siput Sedut kembali cergas untuk berikan khidmatnya...


Next service nanti...17,500km...


Dan rasanya..perlu tukar minyak enjin dan minyak gear...


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...