12 Ogos 2012

JERUBU...

Catatan Ayah


Ahad
23 Ramadhan 1433
12 Ogos 2012


Assalamu'alaikum,


Perlis dilanda jerubu lagi nampaknya.


Kat mana puncanya...tak tahulah..nak kata pembakaran jerami...sekarang ni bukan semua orang menuai padi lagi...kalau ada pun..geng-geng petani yang menabur awal jer...



Photobucket


Jerubu ni..dah 2-3 hari berlaku...


Pagi tadi...ketika hantar Kakak Dina ke tuisyen...nampaknya jerubu masih lagi tebal...


Nampak seakan-akan kabus....tapi bukan kabus...keadaan serupa diselimuti kabus ni...membawa ke petang..dan cuaca pun terasa panas bahangnya...


Pada aku..inilah salah satu ujian Allah kepada hamba-Nya di bulan ramadhan ni....


Photobucket

Keadaan sekitar berdekatan dengan BERNAS Simpang Empat...


Photobucket

Keadaan matahari sekitar jam 9.30 pagi tadi...


Photobucket


Photobucket


Sekitar Ujong Batu dan Mengkuang Layar...


p/s: semoga jerebu ni tak berlarutan lama...sebab minggu depan dah nak sambut Aidil Fitri...


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...