02 Ogos 2012

HUJAN LEBAT & ANGIN KUAT

Catatan Ayah


Khamis
13 Ramadhan 1433
2 Ogos 2012


Assalamu'alaikum,


Agak lama juga, hujan tak turun sekitar Perlis ni. Panas agak membahang terutama antara pukul 11.30 hingga pukul 3.30 petang. Bila tunggang motor waktu-waktu sebegini..terasa bahang dan hawa yang panas menyapu muka...


Minggu lepas juga..aku berpeluang untuk ke Pasar Ramadhan Simpang Empat...



Kat langit..dah ternampak awan gelap bergerak laju..dan terasa angin kuat menyapu muka..tapi hati dan terniat nak ke pasar ramadhan kat Simpang Empat...jadi aku dan isteri gagahi juga...


Photobucket


Pasar ramadhan Simpang Empat.....terletak di tengah-tengah Pekan Simpang Empat..dekat-dekat dengan kawasan medan makan...di atas sungai...yang telah ditambak...


Pada pemerhatian aku...agak ramai juga pengunjung ke sini...yang kebanyakannya terdiri dari pelajar-pelajar UniMAP...yang mana asrama mereka ada berdekatan dengan sini...di samping terdapat kuaters Kesihatan...dan penduduk sekitar...


Photobucket


Pelbagai juadah..seperti kebiasaan..cuma masih belum kedapatan daging kambing golek..hehehe.. =P


Kalau ada...sudah pasti aku akan beli...


Photobucket

Bila tengok ais kacang ni... perghhh.....


Photobucket

Ayam panggang.....


Photobucket

Nasi goreng pattaya pun ada...


Photobucket

Goreng...goreng...


Photobucket

Pulut udang....


Photobucket

sate pun ada....


Dalam dok tengah pusing-pusing...hujan turun dengan lebat sekali...beserta dengan angin yang cukup kuat... Ada 2-3 gerai yang beterbangan payungnya... Jenuh dok tengok depa dok tukuh...


Kami pun dah selesai membeli...kalau tunggu..satgi lewat pulak nak berbuka...dan anak-anak dok tunggu kat rumah..Jadi aku akmbil keputusan untuk pulang ke rumah walaupun masih hujan dan berangin...lagi pun jarak Simpang Empat dan rumah aku dalam 7 km  saja...


Habis lencun aku laki bini...bila sampai rumah...


Hahaha.. padan muka...nak bermotor dalam hujan... =)


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...