18 Julai 2012

TUKAR PULLEY SIPUT SEDUT... 12800KM

Catatan Ayah


Rabu
28 Syaaban 1433
18 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


Baru-baru ni...aku telah tukarkan pulley Siput Sedut... dan ada aku catatkan di sini...


Bila bawak..boleh dikatakan agak smooth...tapi pick-upnya masih terasa kurang lagi...akan terasa terutama ketika kat traffic light....


Suatu petang...ketika lepak-lepak kat Aik Huat..."Dah sampai dah pulley ori dari Modenas..", Ah Tik memberitahu aku... Lalu dihulurkan kepada aku pulley tersebut...


"Made in Japan...tapi apa bezanya?..", aku membelek-belek pulley tu..


"Mungkin buatan dia kot...dia punya angle tu kot yang beza...dan ketahanan..."


"Oooooo...", balas aku..


"Takpa..kita pasang yang ni...yang lama kita buat spare...nanti apa-apa hal..tak kelam kabut..simpan saja kat bawah seat..kalau yang ni rosak...boleh pasang balik yang lama..sementara nak order yang ori balik..", sambung Ah Tik...


"Ok....jadi..bila hang boleh pasang...", aku tanya Ah Tik kembali..


"Hari sabtu ni lapang sikit...motor tak banyak..", balas Ah Tik..


Seperti yang dijanjikan...hari sabtu tu..aku datang untuk pasang pulley tersebut...



Photobucket




Photobucket



Sesampainya aku ke kedai...Ah Tik terus ambik Siput Sedutku..dan kerja-kerja penukaran pulley dilakukan...


Selain dari penukaran pulley...aku juga minta Ah Tik tukarkan bulb depan..sebab agak malap dah...


Akhirnya...penukaran pulley selesai dilakukan...dan ujian dilakukan...


Alhamdulillah...pick-up back to normal..buka jer throttle..terus maju ke depan...


Oklah...Siput Sedut boleh terus untuk meneruskan khidmatnya....


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...