19 Julai 2012

TTS DANNOK

Catatan Ayah




Khamis
29 Syaaban 1433
19 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


Lama dah dok teringin nak makan daging bakar kat Dannok ni...


Khabarnya...daging bakarnya sedap...dan juga perut lilit gorengnya...


Sebelum ni hanya dok dengar orang cerita saja...


Bagaikan mengantuk disorongkan bantal...Ah Tik, Yusri dan Che Ami telah mengajak aku ke Dannok...untuk acara makan-makan daging bakar... hah.. apalagi... =)


Selepas maghrib...dalam pukul 8 malam...Che Ami telah datang mengambil aku...dan terus kami semua ke Bukit Kayu Hitam....untuk menyeberang ke Dannok...


Alhamdulillah...tak banyak kenderaan yang menyeberang ke Dannok malam tu...jadi perjalanan kami agak lancar...


Kawasan gerai-gerai daging bakar tu...tak jauh dari imegresen Thailand... Bermula dari Hotel Siam Thana...bermulalah deretan gerai-gerai daging bakar...hingga membawa ke kawasan Fun-Fair...


Sebaik sampai...menu terus diminta... Antaranya adalah daging bakar, ikan siakap, kerabu sohun, perut goreng dan tomyam...serta nasi dan minuman...


Photobucket


Inilah dia...hidangan utamanya...daging bakar...rasanya cukup marbeles..serta dagingnya lembut dan sedap sekali...


Photobucket


Hidangan tambahan...marbeles...


Photobucket


Licin pakat sapu....


Alhamdulilah...tercapai niat aku untuk merasa daging bakar kat Dannok ni...dan InsyaAllah...akan aku bawak anak bini pula ke sini untuk merasa kesedapan daging bakar...


Terima kasih juga kepada Ah Tik dan Yusri yang belanja makan kali ni.... terima kasih daun keladi...nanti-nanti boleh belanja lagi.... hehehehe... =P


Hampir jam 11.30 malam...baru kami bergerak balik ke Malaysia...memandangkan gate border tutup pukul 12 tengah malam...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

1 ulasan:

  1. terbaik kan dging bkar danok..lapas mkn kunyah daun pudina ...kita ke danok utk mkn..yes..haha

    BalasPadam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...