27 Julai 2012

RESTORAN RUSNANI TOMYAM..

Catatan Ayah


Jumaat
7 Ramadhan 1433
27 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


"Kandis buka dak dalam bulan puasa ni?", aku bertanya kepada kawan aku...Own


Restoran Kandis ada aku nukilkan di dalam blog ni suatu ketika dulu..


"Buka kot...", balas Own.. "Hang nak pi makan-makan kat situ ka?", sambung Own lagi...



"Ingat macam tu ler....nak bawa anak bini pi makan...lepas terawih...", aku menyatakan hasrat aku... "Rasa-rasanya ada dak set package kat Kandis...?"


"Ada kot....hang pi try kat Rusnani pun ok rasanya...dia pun ada package...", balas Own...memberi cadangan...


Malam tu...selepas solat terawih...aku dan family terus bersiap untuk keluar makan... Mulanya kami tuju ke Kandis dulu...memandangkan jam dah pun menunjukkan pukul 10.30 malam... Tapi malangnya Kandis tutup...


Lalu teringat cadangan Own...terus kami tuju ke Restoran Rusnani Tomyam...


Photobucket


For info, Restoran Rusnani Tomyam ni letaknya di jalan Kangar-Padang Besar...sekitar Behor Inai...sebelum sampai Paya...


Restorannya menyediakan masakan-masakan ala-thailand...dan mempunyai berbagai-bagai menu...


Selain dari jenis goreng-goreng dan hidang...Restoran Rusnani ni pun ada menyediakan hidangan secara package...sama ada package untuk 2 orang, 4 orang...dan bahkan untuk 8 orang....


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Keadaan sekitar juga bersih dari pemerhatian aku...tak tau ler kot malam ni saja... heheheh... tapi bak kata orang... 1st impression tu penting....


Malam tu...aku telah meminta hidangan package untuk 2 orang....dan minta tambahan air dan nasi untuk hidangan dan jamahan aku, isteri, Mak aku, Kakak Dina, Bangcik Haikal dan Adik Iman...


Photobucket


Inilah dia hidangan untuk package 2 orang tu...yang terdiri dari tomyam campur, sayur kailan, daging pakprit dan ulam timun...


Photobucket


Dan main-coursenya adalah...Siakap Steam Limau...sedap rasanya...sehingga menghirup kuah....teringat makan steam limau kat Pak Bara....


Pendapat aku...hidangan boleh tahan...dan sedap...


Boleh datang lagi untuk mencuba hidangan yang lain pulak....


Dan aku boleh rekemen pada sapa-sapa yang nak datang untuk menjamu selera di sini...


p/s: ni bukannya nak buat iklan...cuma menyatakan pengalaman yang aku tempuhi di sini....


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...