30 Julai 2012

KOEWTEOW KERANG..

Catatan Ayah




Isnin
10 Ramadhan 1433
30 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


Tup tap..tup tap..dah masuk 10 hari kita berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ni... dan esok masuklah fasa ke-2..untuk 10 hari yang kedua...


Bagaimana dengan amalan kita untuk 10 hari yang lepas???.....


Semoga puasa kita mendapat keberkatan dari Allah Taala...


Hari ni...aku nak berkongsi cerita dan pengalaman...suasana pasar ramadhan yang beroperasi di Behor Pulai... 


Pasar Ramadhan ni...taklah besar sangat...sikit jer..tapi boleh la...untuk penduduk sekitar membeli juadah serba sedikit...terutama pelajar-pelajar Sekolah Menengah Berasrama Penuh Tuanku Syed Putra, Cikgu-cikgi Maktab Perguruan Perlis, pelajar-pelajar ILP dan bakal-bakal Misi @ Jururawat...yang tinggal di kawasan sekitar...


Photobucket


Pasar ramadhan ni...betul-betul berada di depan SM Tuanku Syed Putra...


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Gerai-gerainya..betul-betul berada di tepi jalan....


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Macam biasa...sama juga dengan tempat-tempat lain...juadah yang dijual...sama saja... Cuma kelebihan kat sini ada terjual gulai kawah...yang menunya terdiri dari berbagai-bagai seperti gulai daging dan tulang tempatan, ayam, itik dan kambing....


Selain tu...ada keistimewaannya lagi...


Iaitu koeteow kerang..... hehehehe...


Photobucket


Photobucket


Inilah dia koeteow kerang istimewa.... boleh mai try rasa tengok.. hahahaha..


Photobucket


Bukan apa... kawan-kawan juga yang dok niaga.. hahaha... Syabas Beteh...


"Pengalaman membentuk kematangan dan keperibadian..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...