16 Julai 2012

DURIAN OH DURIAN

Catatan Ayah


Isnin
26 Syaaban 1433
16 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


"Teringat durian pulak dah...", terpampang mesej yang aku terima dari Che Ami...


"Pasang dah...ada lagi ka durian kat Balik Pulau?..", balas aku.. Balik Pulau, Pulau Pinang memang terkenal dengan duriannya... seingat aku..kali terakhir aku dan Che Ami ke Balik Pulau pekena durian dulu pada tahun 2010...perincian ride tu ada aku paparkan di sini...



"Tak dan pi dah...kira durian pasar malam Kangar la...", mesej Che Ami memasuki telefon bimbit aku...


Selepas berbalas-balas mesej...kami telah sepakat untuk makan-makan durian...dan cadangnya ..program makan-makan ni akan dibuat kat rumah aku...


Dan Yusri telah bersetuju untuk membeli durian kat pasar malam Kangar...


Malamnya...hampir jam 10.30 malam...Che Ami sampai kat rumah aku...dan selepas beberapa ketika...Yusri dan Ah Tek pun sampai....


Photobucket


Nah...ambik kau...10 biji buah durian...


Photobucket


Hah!!!...tunggu apalagi...dengan ucapan "Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Penyayang..." jom layan makan durian...


Photobucket


Valentino Rossi Perlisi @ Ah Tek..memulakan acara...membelah durian...


Photobucket


Tu dia....


Photobucket


Ralik dok melayan...


Photobucket


Layan sambil senyum sempoi....


Photobucket


Kayuh...jangan tak kayuh...


Photobucket


Sampai tinggai banyak tu...!!!!


Photobucket


Habis layan durian...sambung layan Samsing Nota pulak....


Photobucket


Kenyang makan...sampai garu kepala...hangat kot....


Apa-apapun...terima kasih banyak-banyak kepada Che Ami yang belanja kami makan durian ni...


Semoga bertambah rezeki hang...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...