11 Julai 2012

BERHUJAN KE BALING

Catatan Ayah


Rabu
21 Syaaban 1433
11 Julai 2012


Assalamu'alaikum,


Panggilan tugas datang lagi...kejap Kulim..kejap Sik..dan kali ni Baling...


Tugasan di Baling kali ni...akan memakan masa selama 2 hari...yang melibatkan 2 unit General X-ray dan 2 unit Mobile X-ray...


Hari pertama


Perjalanan ke Baling kali ni...bertemankan hujan sepanjang jalan...


Mulanya hanya rintik-rintik saja...tetapi sebaik sampai Kampung Ujong Batu...yang tak jauhnya dari kampung aku...hujan mula lebat...


Mau tak mau...khidmat baju hujan diperlukan...


Maka...berhujanlah aku... bagi aku..hujan ni dah perkara biasa...kadang-kadang tu..tunggang motor dalam hujan best juga...sebab sejuk..hihihihi...=)


Photobucket


Alhamdulillah...hujan mula berhenti bila sampai Parit Panjang... seterusnya sampai Kupang...aku berhenti sekejap untuk berehat serta menyimpan kembali baju hujan...


Selepas berehat sebentar...perjalanan diteruskan demi tugasan yang perlu diselesaikan...


Di hari pertama ni...aku berjaya selesai 2 unit Mobile X-ray...


Photobucket



Photobucket


Dalam dok buat tugasan...tiba-tiba hujan kembali turun membasahi bumi bertuah ni...


Dan.......membawa ke petang.. Untuk tidak membuang masa...aku tetap pulang ke Perlis...walaupun berhujan...saja malas nak tidur kat Baling...


Hujan pulak...sekejap lebat...sekejap reda...


Photobucket


Akhirnya...aku berhenti sekejap kat Taman Beris...mehilangkan rasa lenguh dan sejuk tunggang dalam hujan...


Hujan masih lagi turun...dan semakin lebat nampaknya...


Dalam setengah jam aku lepak kat kedai ni...sambil layan minum nescafe... nampaknya hujan macam tak nak berhenti...apalagi...jalan saja ler...


Dan hingga sampai rumah kurang lebih pukul 8 malam..pun masih hujan...


Hari ke-2


Masih lagi berhujan nampaknya...perjalanan aku ke Baling di hari ke-2 ni...


Photobucket


Alhamdulillah...hujan reda dan  berhenti sebaik saja aku sampai Gurun...


Selepas rehat sebentar...perjalanan diteruskan...


Semasa kat Jeniang...perut mula berkeroncong...


Photobucket


Jadi...aku ambik keputusan untuk berhenti rehat sebentar kat sebuah kedai...iaitu Warung Buluh Perindu...berhampiran dengan Pekan Jeniang...


Mulanya nak makan..cadang-cadang tu...nak makan roti canai...tapi tak dak pulak dijual kat kedai tu...jadi minum jer lah...


Selesai minum....perjalanan perlu diteruskan...mudah-mudahan boleh cepat selesaikan tugasan nanti...


Photobucket


Photobucket


Alhamdulillah....siap juga 2 unit General X-ray... dan Alhamdulillah..tak pula hujan hari ni...


Selesai tugasan...perut mula berbunyi... Hahhhh!!!!....terlupa makan tengahari pulak...


Sebelum balik...terus ajak Adzfar untuk makan... For info, Adzfar adalah kawan aku yang bertugas kat Hospital Baling...


Photobucket


Inilah hidangan kami...karipap gergasi...


Sedap karipap ni...dan intinya penuh dengan ubi dan daging...serta sedap rempahnya...


Selesai makan...terus aku pulang ke Perlis...


Photobucket


Hujan mula turun renyai-renyai...


Seperti biasa...dengan berbaju hujan...perjalanan pulang diteruskan...


Alhamdulillah...hampir jam 8 malam aku selamat sampai rumah...


Terima kasih diucapkan kepada Adzfar sebab banyak membantu aku selesaikan tugasan...serta belanja makan.... Semoga Allah murahkan lagi rezeki hang... Amin...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...