10 Jun 2012

PEKENA SUP TULANG KAT CHANGLUN..

Catatan Ayah


Ahad
20 Rejab 1433
10 jun 2012


Assalamu'alaikum,


Beberapa bulan yang lepas...selepas balik dari kerja..aku terasa sangat kepingin nak makan sup tulang.. Tak tau pasai apa..dah terasa macam sup tulang dah berada depan mulut..hahaha.. Dah jadi macam orang mengandung pulak.. =P


Mulanya..aku teringin nak makan sup tulang kat Kedai Bunga Serai...yang letaknya bersebelahan dengan Politeknik Pauh... Nak makan kat Dannok..famili tak dak border pass.. Jadi pergilah kami menuju ke Kedai Bunga Serai tu...


Malangnya..tiada rezeki pulak...kedai tutup..


Jadi..kami teruskan perjalanan menuju ke Changlun..menuju ke sebuah kedai makan...D'Green Seefood Seafood Restaurant..


Tak tau lagi..macam mana taste makanan kat sini..sebab inilah pertama kali aku makan kat sini...tu pun atas rekemen dari mak kepada kawan Kakak Dina...


D'Green Seafood Restaurant ni..letaknya tak jauh dari persimpangan traffic light depan C-Mart Changlun...bersebelahan dengan kawasan perumahan (tak tau pulak nama apa taman perumahan tu...)



Photobucket



Kawasannya agak luas...dan lapang..mudah untuk parking kereta...



Photobucket



Dari pandangan mata kasar aku...keadaan kedai macam baru buka..tak tau ler sebelum ni dah ada..dan kedai diperbaharui... Satu pujian dari aku...kedai agak bersih...



Photobucket




Photobucket



Menunya...kebanyakannya masakan ala-thai.. Bermacam-macam boleh pilih..sama ada terpampang kat dinding...atau kat dalam buku menu...



Photobucket




Photobucket



Bila order...makanan yang disiapkan pun boleh dikatakan cepat...



Photobucket



Dah aku kepingin nak makan sup tulang..maka sup tulanglah yang telah diorder... Rasanya??. Boleh ler untuk tekak aku... 7/10...


"Pengalaman membentuk keperibadiaan dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...