04 Mei 2012

PROTON PREVE 2012

Catatan Ayah


Jumaat
12 Jamadil Akhir 1433
4 Mei 2012


Assalamu'alaikum,


Yang dinanti-nanti... akhirnya muncul juga.. semenjak melihatnya di Pameran KLIMS 2010 yang lalu... iaitu kemunculan Proton Tuah.


Inilah kali pertama aku berpeluang melihat-lihat Proton Preve semenjak dilancarkan... yang aku rasa direalisasikan dari Proton Tuah (jikalau salah.. mohon betulkan yer..)


Ketika berjalan-jalan ke pameran JPJ di Sekolah Kebangsaan Utan Aji minggu lepas... aku terus ke booth Proton Edar... yang juga turut mempamerkan kereta Proton Preve ni...


Secara peribadi.. aku berpuas hati melihat keadaan fizikal Proton Preve ni... (tentang pemanduan dan handling.. tak tahu pulak sebab belum berpeluang memandu uji...)


Aku sempat snap beberapa keping gambiran Proton Preve ni... dan aku abadikan di blog picisan ni untuk tatapan bersama...


Keadaan luaran Proton Preve..














Bonet belakang pun agak luas....











Nadi Proton Preve... dijana oleh enjin berkapasiti 1.6 liter bantuan turbo...








Bahagian dalaman...




































p/s: ikut hati... berkenan juga.. tapi masih sayangkan si Kenari... sabarlah dulu... B-)


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...