05 April 2012

FTPT 2012 @ MASJID ASSA'ADAH

Catatan Ayah


Khamis
13 Jamadil Awal 1433
5 April 2012


Assalamu'alaikum,


Bersambung lagi cerita perjalanan aku sekeluarga di Pantai Timur... dan kami masih lagi berada di Kota Bahru, Kelantan...


Hari Ke-2 @ 15 Mac 2012


Pada entri ni.. aku nak berkongsi pengalaman berada di Masjid Assa'adah.. masjid ke-2 yang aku singgah semasa berada di Kelantan ni... sebelum ni aku telah singgah di Masjid Cina...









Masjid Assa'adah ni letaknya cuma bersebelahan saja dengan rumah kenduri... yang letaknya di dalam Beta Hulu ni...


Sebaik saja selesai makan... telah masuk waktu solat zohor... terus kami sekeluarga menuju ke Masjid Assa'adah ni untuk menunaikan kewajipan...


Selepas selesai solat.. aku sempat snap beberapa gambar sekitar masjid... sebagai perkongsian pengalaman...


Ruang utama di dalam masjid...


































Sekitar kawasan luar masjid...


















Kawasan berwuduk...






Selepas semua dah selesai menunaikan kewajipan... aku sekeluarga bersiap untuk mencari hotel untuk penginapan malam ini... manakala saudara-mara yang lain bersiap untuk balik ke Kedah....


Maka... bertolaklah kami menuju ke arah pusat bandar Kota Bahru... untuk mencari mana-mana hotel yang boleh disewa...


p/s: izinkan aku mencari hotel dulu yer....


Bersambung...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...