10 Mac 2012

SOLO RIDE #32

Catatan Ayah


Sabtu
17 Rabiul Akhir 1433
10 Mac 2012


Assalamu'alaikum,


Terlebih dahulu, aku ucapkan selamat menunggang dan melancong kepada Superyan dan kawan-kawan GTTSBK.. yang dalam perjalanan ke Krabi, Thailand hari ni.. Semoga semua kawan-kawan selamat sampai ke Krabi dan selamat pulang ke Malaysia.. dan semoga semua bergembira sepanjang ride kali ni.


Cuma aku yang tak dapat turut serta di saat akhir.. dek bertindih dengan program yang tak dapat aku hindari...


Alhamdulillah... berkat rezeki Allah Taala.. akhirnya aku berjaya melangsaikan hutang Kerbau Hitam.. dan Alhamdulillah.. telah selesai buat full settlement Kerbau Hitam aku.. beberapa minggu yang lalu...


For info, baru-baru ni.. Kedah telah mengadakan festival.. Kedah Bike Week yang pertama di Jitra.. pada 24 dan 25 Februari 2012 yang lalu.. Ramai yang turut serta khabarnya.. cuma aku jer aku tak sempat ke sana.. yang pertamanya sebab 24 Februari jatuh hari jumaat (hari bekerja kat Perlis) dan 25 Februari.. aku telah ke Mega Fortune.. melangsaikan hutang Kerbau Hitam...


Seawal jam 9 pagi.. aku telah bertolak ke Sungai Petani.. Alhambulillah, cuaca amat baik sekali...


Photobucket


Perjalanan agak lancar.. jalan kelia.. cuma sekarang ni.. jalan dari Kangar ke Alor Star.. penuh dengan traffic light..  jenuh berhenti...


Photobucket

Cuma.. bila menghampiri Alor Star.. jalan penuh dan sesak dengan kenderaan...


Photobucket


Terus masuk.. melalui Lebuhraya PLUS.. menuju ke Sungai Petani.. 


Photobucket


Sepanjang ke Sungai Petani.. ramai juga bikers yang berselisih dengan aku.. yang agaknya menuju ke Jitra.. menyertai Kedah Bike Week 2012... dan ramai yang aku lihat semasa kat Gurun... 


Khabarnya.. mereka ada konvoi ke beberapa tempat.. beramai-ramai..


Alhamdulillah.. kurang lebih jam 11.30 pagi.. aku sampai Mega Fortune Sungai Petani...


Photobucket


Sebaik sampai... aku disambut pengurus Mega Fortune.. Mr Ewe. Selepas bersembang seketika.. terus aku selesaikan urusan pembayaran full settlement Kerbau Hitam...


"You tinggallah motor tu..", ujar Mr Ewe sambil menepuk-nepuk bahu aku..
"Habih.. I nak balik naik apa?", balas aku..
"Tu.. you bawak balik Z1000 tu... atau kalau nak FZ1 Fazer pun ada.. jom kita pi tengok FZ1 tu..", sambil mengajak aku ke bahagian bengkel...


Sampai kat bengkel.. terlihat sebuah Yamaha Fazer FZ1.. sedang diperiksa oleh beberapa orang mekanik..


"Ha.. macam mana.. baru masuk ni.. motor 2010..", sambung Mr Ewe..
"Cantik motor ni.. tapi......", balas aku..
"Aaahhh... tak payah tapi tapi la.. you angkat la FZ1 ni.. baru syok..", kata Mr Ewe sambil gelak-gelak..
"Rilek dululah.. nanti I balik fikirkan dulu..", balas aku.. saja ambik hati..
"Lagipun.. nak pakai dulu ER6 tu... belum pikiaq lagi nak upgrade..", sambung aku..


Lepas tu aku pusing-pusing melihat beberapa motor lagi di ruangan pameran.. antaranya Z1000, Verrarado, ER6 2012.. dan banyak lagi...


Telefon kawan-kawan kat sekitar Sungai Petani pun.. ramai yang tak berjawab.. sibuk kot.. jadi aku ambik keputusan untuk pulang saja.. setelah semua urusan selesai...


Terus.. keluar kedai.. masuk terus ke Lebuhraya.. masih ramai lagi bikers yang aku jumpa sepanjang lebuhraya ke Jitra... ada yang motor sukan.. ada motor kangkang.. ada motor bogel.. ada geng vespa.. dan bermacam-macam lagi.. meriah sungguh...


Photobucket


Secara kebetulan. berselisih dengan kawan-kawan GTTSBK...


Sempat juga bawak geng-geng GTTSBK pekena laksa Kak Su kat Kuala Perlis...


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Selesai makan laksa.. bawak depa pusing-pusing sekitar Kuala Perlis.. kemudian bawak depa ke rumah.. rehat-rehat...


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

6 ulasan:

  1. Balasan
    1. tak dak rancangan lagi kak mah.. cuma ride outstation saja... tapi 14 mac nanti.. saya dan family akan ke kelantan.. tapi naik kereta saja.. =)

      Padam
  2. cik pegi kloate jalan2 ker?
    roczen

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya.. saya akan ke Kelantan.. iring pengantin dan ambil kesempatan bercuti dan melawat Kelantan... =)

      Padam
  3. syukur sy dh dilantik.dan bakal bertugas di perlis.cuma tktau lg jpd mane.mgkin kgr.lepas ni ingt nak join ride skali jika cik organise.

    roczen

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah.. ada rezeki boleh jumpa.. minum kopi.. hehe =)

      Padam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...