12 Mac 2012

GPS

Catatan Ayah


Isnin
19 Rabiul Akhir 1433
12 Mac 2012


Assalamu'alaikum,


Dah lama aku berkeinginan untuk memiliki sebuah gajet yang bergelar GPS ni.. sebelum ni.. jika ke mana-mana.. aku selalu guna google map saja.. (kuno sungguh aku nooo....)


Agak lama juga aku dok merancang nak beli... tapi biasa ler.. dok merancang saja.... beli dak pun..


Jadi.. selepas beberapa lama dok survey.. maka terjumpa satu blog yang menjual GPS ni... 


Mulanya teringin nak beli Garmin Zumo.. yang direka khas untuk kegunaan motorsikal.. tapi mahal la pulak.. so aku ambik keputusan untuk beli GPS yang biasa saja.. nanti modified sikit untuk diletakkan kat Kerbau Hitam aku...


Inilah dia.. GPS yang aku telah beli...


GPS


Jenama Oodo... model M5006HD.. yang aku beli dari Mr Gajet Stall dengan harga RM300...


GPS ni didatangkan bersama user manual serta beberapa aksesori berupa stand dan charger cable...


GPS


GPS


GPS


GPS


Terdapat 5 software.. dan antaranya Papago dan Garmin.. Map update juga boleh dilakukan melalui sini...


Aku dah try guna.. papago dan garmin.. dan nampaknya ia beroperasi dengan baik sekali.. Alhamdulillah...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

2 ulasan:

  1. o kire bleh pilih la nk pkai software mane?

    roczen

    BalasPadam
  2. yap.. boleh pilih sama ada nak pakai garmin atau papago...

    BalasPadam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...