27 Mac 2012

FTPT 2012 @ MASJID CINA

Catatan Ayah


Selasa
4 Jamadil Awal 1433
27 Mac 2012


Assalamu'alaikum,


Hari Pertama @ 14 Mac 2012


Masih lagi di hari pertama perjalanan aku ke Kelantan.. sekarang dah pun masuk Kelantan.. dan kami sekeluarga berehat sebentar di Bukit Bunga, Kelantan..


Selepas berlegar-legar sekitar kawasan pasar Bukit Bunga ni.. dan membeli 2 biji mempelam.. yang dikatakan mempelam harum manis oleh peniaga tu.. tapi bukan mempelam harum manis pun.. mempelam biasa saja.. kami sekeluarga pun mula bersiap untuk menyambung perjalanan kami...



Uploaded with ImageShack.us


Perjalanan kami menuju ke Rantau Panjang... saja aku tak terus ke Kota Bahru.. sebaliknya ke Rantau Panjang.. kerana nak bawak famili solat kat Masjid Cina sambil melawat serta mengisi perut kat Rantau Panjang...



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us


Selepas melalui beberapa kawasan kampung.. akhirnya kami sampai ke Rantau Panjang... dan terus menuju ke sebuah kedai makan yang terletak tak jauh dari pekan Rantau Panjang...




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Sedap juga bihun sup siam kat sini.. cukup pedas, masam dan masinnya... =)


Errrkkkk.. Alhamdulillah... makan sudah.. jom kita singgah sebentar kat Masjid Cina.. menunaikan kewajipan dan melawat sekitar Masjid Cina ni...




Uploaded with ImageShack.us


Inilah kali ke-2 aku sampai ke Masjid Cina ni.. sebelum ni semasa ikut Fun Ride 2011 yang lalu...




Uploaded with ImageShack.us


Aku tak tau pulak nama sebenar masjid ni... tapi yang aku tau.. masjid ni dipanggil Masjid Cina...


@ Masjid Cina


Masjid ni.. dibina mengikut seni bina Cina.... jom kita layan serba sedikit gambiran masjid ni...


Pintu gerbang masuk ke perkarangan masjid..




Uploaded with ImageShack.us


Kawasan dalam masjid...




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us


Izinkan kami tunaikan solat dulu... nanti kita sambung lagi perjalanan ke Kota Bahru...


Bersambung...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...