31 Mac 2012

FTPT 2012 @ AKAD NIKAH

Catatan Ayah


Sabtu
8 Jamadil Awal 1433
31 Mac 2012


Assalamu'alaikum,


Hari Pertama @ 14 Mac 2012


Terbantut sekejap penceritaan perjalanan aku sekeluarga ke Pantai Timur ni... last sekali kami sekeluarga dah pun selamat sampai ke Kota Bahru ni.. dan selamat sampai ke chalet penginapan kami... di Kampung Kota...


@ Akad Nikah


Alhamdulillah... sebaik sampai ke chalet.. mandi.. dan tidur sekejap.. kami dah sedia untuk ke Ketereh... lebih tepat Beta Hulu... untuk majlis akad nikah anak lelaki sepupu aku.. yang akan diadakan selepas isya nanti...


Hampir jam 6 petang... kami mula menuju ke Beta Hulu... Alhamdulillah.. dengan bantuan GPS.. agak senang mencari homestay sewaan sepupu aku... di mana semua rombongan akan berkumpul sebelum ke rumah pengantin perempuan...


Perjalanan menuju ke Beta Hulu bermula....





Perjalanan agak perlahan.. kerana kesesakan jalanraya... pada pandangan mata aku yang rabun jauh ni.. kesesakan di Kota Bahru ni dah macam kat KL... mungkin sebab cuti sekolah kot... ramai pengunjung yang datang melawat ke Kelantan...










Akhirnya... perjalanan agak lancar selepas menghampiri Ketereh...










Sebaik sampai Beta Hulu.. ramai saudara-mara yang dah sampai... dan semuanya sedang membuat sedikit persediaan akhir sebelum ke majlis akad nikah nanti...


Selepas isya... masa yang dinanti-nantikan sudah tiba... masing-masing bersedia untuk bergerak ke rumah pengantin perempuan... yang letaknya kurang lebih 3 km dari homestay ni...














Secara berkonvoi... kami menuju ke destinasi.. iaitu rumah pengantin perempuan.... dan akhirnya.. selamat sampai... Alhamdulillah...


















Menunggu ketibaan Tok Imam...














Ketibaan Tok Imam...






Dan... acara akad nikah... bermula...














Sementara majlis akad nikah berlangsung... aku meninjau keadaan kat luar rumah... dan nampaknya penduduk setempat bergotong-royong.. membantu tuan rumah menjayakan kenduri yang bakal diadakan keesokan harinya...










Alhamdulillah... akad nikah berlangsung dengan sempurna...


Selesai akad nikah... apalagi.. makan ler... =)














Alhamdulillah... kenyang perut.. senang hati... terima kasih buat tuan rumah atas persediaan dan jamuan yang disediakan... dan tahniah kepada Syukur.. yang telah menjadi seorang suami.. dan tahniah kepada Abang Megat dan Kak Miah... yang telah menerima seorang menantu....


Selesai makan.. masing-masing beransur pulang ke homestay... dan kami sekeluarga terus menuju ke Wakaf Che Yeh... sebelum balik ke chalet... saja-saja meninjau keadaan Pasar Wakaf Che Yeh...


























Selepas puas berpusing-pusing... nampaknya jam dah pun menunjukkan pukul 2 pagi... anak-anak pun dah keletihan nampaknya... jadi kami pun pulang ke chalet... nampaknya.. esok malam nak kena mai lain... nak beli beberapa barang yang berkenan di hati...


Alhamdulillah... selamat sampai ke chalet...


p/s: izinkan kami berehat dulu yer... agak letih juga.. harap-harap tu.. dapat tidur yang nyenyak....


Bersambung...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...