18 Februari 2012

SYILING BARU LAGI... 2012 (UPDATED)

Catatan Ayah


Sabtu
25 Rabiul Awal 1433
18 Februari 2012


Assalamu'alaikum,


"Eh.. syiling baru!!!", tanpa disedari berada di dalam pouch bag aku.. Bila aku dapat syiling ni pun aku tak sedar.. Hanya sedar ketika nak bayar nasi lemak ketika kat Kedai Fendy beberapa hari yang lalu...


Dah tak ingat berapa kali duit syiling dah bertukar design... Dan inilah pertama kali aku dapat syiling terbaru 20 sen.. bila dan di mana aku dapat pun aku tak sedar...


For info, syiling baru ni dah dilancarkan pada tahun 2012 ni.. Kalau tak salah aku, terdapat beberapa variasi iaitu 10 sen, 20 sen dan 50 sen.. Syiling RM1 dah tak keluar dah dan 1 sen pun dah dimansuhkan pengeluarannya... 


Inilah rupa syiling 20 sen baru versi 2012...


Photobucket
Bahagian depan


Photobucket
Bahagian belakang


Photobucket
Bahagian depan syiling 20 sen lama


Photobucket
Bahagian belakang syiling 20 sen lama


Photobucket
Perbandingan bahagian depan syiling 20 sen yang baru dan yang lama


Photobucket
Perbandingan bahagian belakang syiling 20 sen yang baru dan yang lama


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KEMASKINI

Syiling baru 20 sen dah ada... dan baru-baru ni..aku dapat pula syiling baru 50 sen...


Jadi aku kongsikan kat sini...sebagai kenang-kenangan...


Photobucket
perbandingan saiz bahagian depan


Photobucket
perbandingan saiz bahagian belakang


Photobucket
design syiling baru bahagian depan


Photobucket
syiling lama


Photobucket
design bahagian depan syiling baru


Photobucket
design lama



"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...