22 Februari 2012

JALAN-JALAN KE PADANG BESAR

Catatan Ayah


Selasa
28 Rabiul Awal 1433
21 Februari 2012


Assalamu'alaikum,


Lama dah rasanya tak berjalan-jalan ke Padang Besar... Macam mana la rupanya sekarang ni.. Mesti ada orang kata.. dok saja kat Perlis.. tapi Padang Besar pun tak pernah sampai... hahaha.. aku bukannya tak pernah sampai... cuma jarang-jarang ke sana.. sebab tak dak apa yang nak dibuat.. kalau nak membeli belah.. baik beli saja kat Kangar.. lagi murah dari Padang Besar..


Padang Besar ni nama saja pekan dekat sempadan.. dan diceritakan barangannya murah.. tapi setakat aku dok tengok... kat Kangar lagi murah...


Kalau nak betul-betul murah.. baik ke Wang Kelian... 


Padang Besar.. sekarang ni dah tak macam dulu... Kalau dulu memang aku akui yang barangannya memang murah... hinggakan ada kawan-kawan aku pernah beli barangan kat sini dan dihantar ke Kuala Lumpur untuk dijual kembali... dan keuntungannya berlipat kali ganda... tapi sekarang ni.. barangannya agak mahal... mungkin sebab ramai pengunjung yang datang... jadi barangan pun jadi mahal...


Masih lagi aku ingat... dulu-dulu bila membeli belah kat Padang Besar... siap boleh tawar menawar sehingga 50%~70%... tapi sekarang.. payah nak dapat.. nak dapat 10%~30% diskaun pun payah nak dapat...


Hari ahad yang lepas.. selepas mengambil Kakak Dina di Pusat Khidmat Guru Simpang Empat... yang belajar di kelas tambahan setiap sabtu dan ahad.. kami sekeluarga terus menuju ke Padang Besar... saja-saja nak meninjau dan melihat perkembangan terkini Padang Besar...


Kurang lebih pukul 12.30 tengahari kami sampai Padang Besar...


Photobucket


Seperti biasa... ramai pengunjung yang datang...


Jom layan sedikit gambiran sekitar Padang Besar....


Photobucket
Perencah tomyam... original dari Thailand...


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Jalan-jalan Padang Besar


Jalan-jalan Padang Besar
Sebarisan baju-baju motor...


Jalan-jalan Padang Besar
Baju-baju metal...


Jalan-jalan Padang Besar
T-shirt G-Lock.. yang agak terkenal kebelakangan ni...


Jalan-jalan Padang Besar


Jalan-jalan Padang Besar


Jalan-jalan Padang Besar
Pedang samurai pun ada la ni...


Jalan-jalan Padang Besar
Jenama yang terkenal yang dijual di Padang Besar dari dulu sampai sekarang... dan semakin mahal...


Jalan-jalan Padang Besar
Tak lupa.. antara benda yang aku akan beli di Padang Besar... beras pulut susu... balik tanak.. makan dengan mempelam... marbeles..


Letih berlegar-legar keliling kawasan niaga.. kami sekeluarga balik.. sebelum tu singgah makan sat kat Pauh...


Aku rekemen makan kat sini.. sedap masakannya... terutama sup tulang... InsyaAllah.. nanti aku buat satu entry untuk kedai makan ni....


p/s: kat sini.. aku nak ucapkan selamat pergi dan balik kepada GTTSBK yang akan ride ke Krabi dari 10 Mac 2012 hingga 13 Mac 2012... Semoga semua peserta bergembira dan selamat semuanya... Safe ride...


"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...