12 November 2011

KONVOKESYEN PASTI 2011

Catatan Ayah

Sabtu
16 Zulhijjah 1432
12 November 2011

Assalamu'alaikum..

Alhamdulillah.., hari ni sekali lagi aku sekeluarga berpeluang menghadirkan diri ke Majlis Konvokesyen anak-anak..

Tapi bukannya konvokesyen lepasan universiti.., tapi konvokesyen lepasan PASTI.., untuk anak aku Muhammad Harith Haikal.., lepasan kelas 5 tahun.. =)

Photobucket

Konvokesyen ni untuk PASTI Kawasan Kangar.., yang mana anak aku belajar di PASTI Bestari Al-Islah, Taman Jali.., yang berada dalam kawasan Kangar..

Konvokesyen ni diadakan di MADI, Jejawi..

Jadi seawal jam 8.00 pagi.., kami sekeluarga bertolak dari rumah menuju ke Jejawi..

Pada masa yang sama.., demi anak-anak.., aku membatalkan trip aku ke Kuala Lumpur yang dijadualkan pagi ni..

Sewaktu sampai kat MADI, Jejawi.., tak ramai lagi yang datang..

Photobucket

Tak lama.., sedikit demi sedikit.., orang ramai mula memenuhi ruang dewan.., tapi tak lah ramai seperti tahun-tahun yang lalu.., sebab tahun ni dibuat untuk kawasan Kangar saja..

Kalau buat serentak semua PASTI macam tahun lepas.., mesti sesak yang amat..

Photobucket

Photobucket

Majlis dirasmikan oleh YDP PAS Kawasan Kangar...

Photobucket
Selalu orang tanya.. kembar ke?...

Photobucket

Photobucket

Sebelum upacara penyampaian sijil.., majlis dihiburkan oleh persembahan kanak-kanak PASTI..

Macam-macam keletah dapat dilihat..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Aku sempat merakam sedikit persembahan anak-anak PASTI dari PASTI Bestari Al-Islah dan bekas-bekas pelajar PASTI...


p/s: semoga anak-anak ini serta anak aku akan menjadi bangsa Melayu Islam yang beriman dan berilmu.., yang dapat memperjuangkan dan menjaga maruah Islam dan keluarga...

"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...