18 Oktober 2011

MEAN MACHINES 2011 - BHG4

Catatan Ayah

Selasa
20 Zulkaedah 1432
18 Oktober 2011

Assalamu'alaikum..

"Tiba... tiba....
Langkah ku.... terhenti..
Sejuta tangan... telah menahanku...
Ingin ku maki...
Mereka berkata...."

Antara rangkaian lagu Kamelia... nyanyian Ramli Sarip bersama dengan Sweet Charity.. suatu ketika dahulu... antara lagu-lagu yang aku suka dengar dulu-dulu... ;-)

Sambil dok belek Hummer Pinky tu.. tiba-tiba terdengar deruman enjin..

"Vrooommm... vroommmm..."

Dari jauh.. terpandang orang sedang berkerumun.. seperti melihat sesuatu..

Ya.. pertunjukan kereta drift sedang berlangsung.. lalu aku sekeluarga bergerak ke arah tu..

Sebelum sampai ke situ.. aku berhenti sekejap untuk melihat sebaris kereta-kereta Lotus....

Photobucket

Photobucket

Apa yang aku lihat.. kebanyakan owner Lotus ni (yang dipamerkan di sini) adalah Mat Saleh... expertrade kot yang bekerja di Malaysia ni...

Tak lama aku di sini.. terus aku menuju ke lapangan kereta drift...

Photobucket

Agak lama juga aku kat sini.. ambik port yang teduh.. sambil layan tengok skill depa yang pandai drift ni...  ;-)

Ada yang pandai drift.. ada yang drift tak jadi.. ada yang drift guna kereta FWD.. dan macam-macam.. syok juga tengok gelagat depa..

Dan syok juga tengok gelagat-gelagat penonton....

Cuma aku tak ambil gambar movie.. sebab memory card kamera aku tak banyak...

Selepas tengok pertunjukkan drift.. aku menuju pulak ke pentas utama..

Kat sana sedang berlangsung pertunjukkan ratu Mean Machines 2011.. tapi aku tak berapa minat sangat nak tengok gadis-gadis tu.. yang berpakaian yang agak tak senonoh.. terbuka sana-sini..

Tumpuan aku sebenarnya kat situ adalah Rabbit, KTM dan MV Agusta yang ada kat situ...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

p/s: sorry ler sebab aku tak tengok dan ambil gambar-gambar ratu Mean Machines 2011 tu yer...

Orang semakin ramai mengelilingi pentas utama untuk melihat acara yang berlangsung.. jadi aku berundur dari situ.. dan teruskan lagi penjelajahan aku sekeluarga...

Kami berhenti sekejap kat gerai Sony...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kemudian... jeng-jeng-jeng...

Ternampak motor idaman kalbu aku.... yang dipamerkan oleh Mega Fortune...

Iaitu Kawasaki GTR 1400....

Photobucket

Photobucket

GTR-14 ni berharga lebih kurang RM107,000... fuh!!!... bila agak-agaknya aku mampu memilikinya...

Naiklah dulu Kerbau Hitam aku ni dulu.. ada rezeki nanti.. jika panjang umur.. ambik "Gajah Hitam" ni pulak... hehehe.. baru syok touring...

Oklah.. aku nak berangan GTR-14 ni dulu.. nanti aku sambung balik kisah penjelajahan kami sekeluarga sekitar Mean Machines 2011 ni... hehehe... ;-P

..Bersambung...

"Pengalaman membentuk keperibadian dan kematangan..."

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...