16 Jun 2011

RIDE REUNION - EP4

Catatan Ayah

Assalamu'alaikum...

2-3 hari kebelakangan ni.. hujan setiap petang... kadang-kadang lebat.. kadang-kadang rintik sahaja.. apa-apa pun.. semua ni kurniaan Allah Taala..

Petang ni pun hujan.. nasib baik aku sempat sampai rumah.. sebab hari ni pergi kerja naik basikal sahaja.. Alhamdulillah...

Kita sambung balik ceritera kelmarin...

@ Concorde Hotel.. The Event..

Gambar ehsan dari Azmi Abdul Aziz

Alhamdulillah.. akhirnya aku sampai juga ke Concorde...

Sebaik saja sampai.. aku terus mencari tempat parkir motorsikal.. dan Alhamdulillah.. salah seorang staf hotel memberi kebenaran untuk aku parkirkan motor aku bersebelahan dengan pondok tiket parking hotel.. yang kebetulannya berada di hadapan hotel..

Selepas parkirkan motor.. kunci tayar depan belakang.. terus aku call Jack.. 

Menurut Jack.. dia dalam perjalanan ke sini.. dan kat dalam hotel.. Radzi dan yang lain-lain sudah sampai...

Lalu.. aku terus menuju ke lobi hotel....

Sebaik tiba kat dalam hotel.. inilah dia kawan-kawan lama aku...





Yang telah sedia menunggu.. Radzi, Mie Toyol, Zul Kratong dan Joe Arab...

Tak lama kemudian.. Azmi Kasim dan Zulaimi menyusul...

Lama juga kami dok menyembang kat sini....

Kemudian.. kami terus masuk ke dalam kafe.. untuk menjamu selera.. sambil menyembang..

Banyak benda yang kami sembangkan.. dari hal dulu-dulu.. sampailah sekarang...

Tak lama kemudian.. Jack, Ana dan Man Panjang serta isterinya sampai... 

Tak lupa... Abong...











Lama juga kami dok menyembang.. teringat kenangan lama semasa kat UTM.. kat rumah sewa.. dan bermacam-macam lagi.. dan semuanya sudah berjaya dalam hidup... Alhamdulillah...

Sedar tak sedar.. kami dok menyembang hingga pukul 5 petang.. sampai waitress kafe datang bagitau yang masa untuk lunch buffet dah tamat.. hehehehe... =)

Sebelum keluar... kami sempat bergambar kenangan beramai-ramai...


Berdiri dari kiri...: Aku, Abong, Man Panjang, Mie, Mie Toyol dan Jack...

Duduk dari kiri...: Isteri Man Panjang, Ana, Azmi Kassim, Radzi, Joe Arab dan Zul Kratong...

Dan gambar kenangan geng-geng lelaki sahaja... hehehe...


Belakang dari kiri...: Abong, Aku, Man Panjang, Jack, Mie dan Mie Toyol...

Depan dari kiri...: Radzi, Azmi Kassim, Joe Arab dan Zul Kratong...

Kemudian.. kami menyembang pulak kat luar... hehehe...




Bergambar kenangan lagi di hadapan lobi....


Begitu cepat masa berlalu... terasa sekejap saja...

Namun.. aku terpaksa juga balik ke Perlis.. kalau ikutkan hati.. tak mau balik lagi.. tapi apakan daya.. 

Kami semua terus ke tempat parkir motor aku... 

Sambil-sambil aku bersiap.. sambung lagi menyembang... hehehehe...






Sekali lagi.. bergambar kenangan beramai-ramai...


Dengan rasa sedikit sedih.. aku akan mulakan perjalanan pulangku ke Perlis... terima kasih kepada semua yang hadir dan menjayakan program ni.. 

Inilah kenangan yang akan tersimpan dalam sanubari aku...

Terima kasih sekali lagi kepada Jack.. yang sudi memberi cenderamata dari Dubai...



Andai kata.. ada umur yang panjang.. boleh kita berjumpa lagi...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...