05 Jun 2011

RIDE FLUORO @ SUNGAI PETANI - PT2

Catatan Ayah

Assalamu'alaikum...

Hari ni.. aku nak sambung ceritera aku kelmarin.. ride fluoro ke Sungai Petani...

Ride @ day 2


Route hari ni sama jer dengan route yang aku guna kelmarin...


Seperti biasa.. aku keluar kurang lebih jam 8 pagi...


Alhamdulillah.. cuaca amat baik sekali.. nyaman serta sejuk... sejuk mata memandang kehijauan padi...


Sampai Alor Star.. sebelum masuk ke Plus Highway...


Hampir sejam menunggang.. akhirnya sampai ke Sungai Petani...


Dan seperti biasa.. aku berhenti sekejap barang sebatang rokok... hehehe...


Alhamdulillah.. sampai dengan selamat ke HSAH, Sungai Petani..

Dan.. alhamdulillah.. tak kena hujan.. sebab kat sini hujan baru berhenti nampaknya.. jalan pun masih kebasahan...

Selepas tukar riding suit.. aku, Mie Korea, Edgar dan Azmir ke Nasi Beriani Aqeem dulu.. mengisi perut sebelum menjalankan tugasan...


View Nasi Beriani Aqeem, Taman Peruda in a larger map

Nasi Beriani Aqeem ni.. letaknya di Taman Peruda.. berhampiran dengan IKM, Sungai Petani..

Menu di sini adalah nasi beriani.. bersama dengan ayam, daging dan daging kambing.. beserta dengan acar nenas..

Sedap?.. memang sedap.. setanding dengan nasi beriani gam.. yang pernah aku makan kat Johor... tambah pulak jika makan berlaukkan kambing...

Kami semua makan nasi beriani berlaukkan kambing.. malah Edgar (Filipino) pun makan nasi beriani kambing.. pergh!!!.. marbeles..

Aku rekomenkan kepada sesiapa yang datang ke Sungai Petani untuk merasa Nasi Beriani Aqeem ni.. memang tak rugi...


Oklah.. makan tu makan jugak.. tapi tugasan perlu dilaksanakan..

Selesai makan.. aku dan Mie Korea teruskan tugasan kami.. sebuah lagi fluoroscopy unit yang perlu dibuat QC test...

Dan.. alhamdulillah.. hampir pukul 5 petang.. segalanya siap..


Nampak gayanya.. masa masih awal.. dan cuaca amat elok sekali.. jadi aku ambil keputusan untuk ke Mega Fortune Sungai Petani.. untuk tukar pad brek yang baru.. yang ada sekarang sudah nipis..

Lagi pun.. 2 minggu lagi.. aku nak ke Shah Alam.. sebab ada perjumpaan kawan-kawan UTM.. yang dah hampir 20 tahun tak berjumpa..


Jadi.. aku mengambil jalan belakang ke Mega Fortune.. iaitu Jalan Lencongan Timur.. terus hingga sampai Taman Sejati...

Sampai sana.. alhamdulillah.. tak ramai pelanggan yang ada.. mungkin sebab dah petang.. 

Jadi.. terus aku minta tukar pad brek yang baru.. dan kosnya sebanyak RM85....

Selesai.. terus pulang.. keluar melalui Tol Sungai Petani (S).. terus menyusuri Plus Highway.. hingga ke R&R Gurun...


Yang berhenti sat Gurun ni.. bukan apa.. sebab tekak kering.. lapor ayaq.. jadi berhenti dulu beli air dan roti.. dan isi minyak sikit.. ambil kesempatan.. hehehe.. =)


Lama juga aku berhenti kat Gurun.. makan roti dan minum ayaq oren.. pekena rokok sebatang..

Selesai semuanya.. aku teruskan riding.. terus hingga Tol Hutan Kampung.. sebab nak balik melalui Jitra dan Kodiang...


Dan seperti biasa.. aku keluar melalui Malau.. terus ke Jitra...


Sampai Tunjang.. mengantuk la pulak.. jadi berhenti sat barang sebatang rokok.. sebelum meneruskan perjalanan.. 

Seperti biasa.. jalan Jitra-Tunjang-Koding-Arau ni.. agak lengang.. dan best jugak untuk meroket.. tapi kena berhati-hati sikit.. sebab takut orang melintas jalan..

Akhirnya.. aku sampai kat rumah.. kurang lebih pukul 7 petang.. 

Alhamdulillah.. semuanya selamat.. dan siap tugasan aku di Sungai Petani selama 2 hari.. lepas ni boleh berehat sat.. tak payah travel ke mana-mana.. cuma perlu buat kerja kat Kangar saja..cuma aku akan ride ke Shah Alam pada 11 Jun 2011 nanti.. 

Terima kasih kepada Mie Korea.. atas bantuan melaksanakan tugasan sepanjang 2 hari berada di HSAH, Sungai Petani...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...