24 Mei 2011

SIEMENS MOBILETT PLUS E - CAL 14 - PT2

Catatan Ayah

Selasa
20 Jamadil Akhir 1432
24 Mei 2011

Assalamu'alaikum...

Panas betul hari ni.. sampai naik letih.. habis lenguh segala kaki dan tangan...

Takpalah.. ini semua ini adalah ujian Allah kepada kita.. bersabar sajalah..

Hari ni aku nak kongsi pengalaman aku dalam troubleshoot mobile x-ray machine Siemens Mobilett Plus E.. yang mempunyai masalah CAL 14.. yang pernah aku ceritera dulu...


Dan.. spare-part yang aku order.. iaitu Board D1 telah pun aku dapat...


So.. apalagi.. pemasangan dilakukan.. dan perlu buat Fast Adaptation.. seperti yang tertera di dalam manual...

Tapi...


Bila onkan sistem.. naik error PC NODE...


Selepas direnung.. rupa-rupanya.. kat suis S1.. S1-2, S1-3, S1-4 dan S1-5 dalam keadaan on...


Jadi.. semuanya perlu dioffkan kecuali S1-1...


Ok.. sekarang dah boleh masuk ke dalam service mode.. dan proses Fast Adaptation boleh dilakukan...


Ok.. Fast Adaptation selesai.. dan sistem berfungsi dengan baik..

Alhamdulillah...

p/s: selesai satu problem..

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

Wassalam

2 ulasan:

  1. Terima kasih di atas perkongsian yang diberikan..

    Jarang orang berkongsi info pasal trouble shooting peralatan ni..

    Entri Terkini Di Blog Saya:
    Bagaimana Untuk Mengundi Blog Pilihan Anda??
    Tips Blogging: Semak kelajuan “Loading Page” Blog Anda

    BalasPadam
  2. Sekadar perkongsian untuk kawan-kawan yang menceburi bidang bio-medical engineering...

    mudah-mudahan dapat membantu dalam melaksanakan tugasan...

    BalasPadam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...