25 April 2011

SHIMADZU MUX100-H ERROR F56 - PT2

Catatan Ayah

Ahad
20 Jamadil Awal 1432
24 April 2011

Assalamu'alaikum..

Hari ni aku nak sambung balik pengalaman aku dalam membuat troubleshooting ke atas mobile x-ray Shimadzu MUX100-H yang mempunyai masalah F26... seperti yang aku coretkan pada 11 April yang lalu...

Inilah kesinambungan kisah pengalaman aku...


Alhamdulillah.. bateri dah dapat.. sebanyak 20 biji.. 12V 7.5Ah..

Jadi.. aku kena sambung balik kerja-kerja troubleshooting..

Sebelum tukar bateri baru.. kena dismatle dulu bateri lama.. dan semestinya harus berhati-hati...


Di sinilah letaknya bateri.. 20 biji bateri yang dibahagikan kepada 4 bahagian.. dan setiap bahagian mempunyai 5 biji bateri...


Jadi.. kerja-kerja dismatle pun dilakukan...







Selesai bab dismatle.. sekarang tukar bateri lama ke bateri baru pulak.. kena tukar dan susun satu per satu...


Selesai tukar kesemua bateri.. masukkan balik semua compartment bateri ke tempatnya.. dan buat penyambungan kabel semula..

Masukkan bekalan kuasa... !!!!!.. problem masih tak settle.. masih lagi F56.... tensionnya!!!!!..


Pasai apa pulak ni.. masih tak boleh settle lagi.. ada lagi masalah kat tempat lain lagi nih...

Check tengok.. supply masuk dak.. check LD1 kat MUX POWER 99... mesti kena menyala.. kalau menyala maknanya supply masuk dengan eloknya...


Kena check sequential kat board NEXSC pulak... macam mana LED tu menyala...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...