09 Mac 2011

RIDE FLUORO @ HSAH DAY 1

Catatan Ayah

Selasa
3 Rabiul Akhir 1432
8 Mac 2011

Assalamu'alaikum..

Terlebih dahulu aku nak ucapkan "selamat hari wanita" kepada semua wanita-wanita.. ibu-ibu,.. isteri-isteri,.. dan semua wanita-wanita sempena dengan hari wanita pada 8 Mac..

Dan hari ni juga.. aku ada tugasan kat Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), Sungai Petani selama 2 hari.. iaitu hari ni dan esok.. Dan tugasan aku macam biasa.. buat QC test untuk fluoroscopy..

Hari ni.. aku keluar rumah menuju ke Sungai Petani seawal 8.21 pagi.. melalui Jalan Putra.. menuju ke Alor Star.. sebelum memasuki Lebuhraya Plus..


Dan Alhamdulillah.. pagi-pagi ni dengan kesegaran dan kesejukan angin timur.. kenderaan atas jalan pun tak berapa ada.. senang lenang atas jalan.. tapi jangan ada speed trap sudah ler..


Cuaca pun nampak gayanya terang dan ok jer.. jangan dok hujan sudah ler.. tapi takpa.. hari ni aku bawa baju hujan.. tapi la ni dok hujan sebelah petang kat Perlis.. kalau Kedah tak tau ler pulak..


Akhirnya.. sampai Alor Star.. nampak gaya.. jalan pun dah lengang.. semua orang pakat masuk kerja dah kot..


Nak Enaq!.. enaq ke enak?.. tak tau ler.. yang pasti.. sekarang ni aku dah pun masuk ke Lebuhraya Plus menuju ke Sungai Petani.. jalan pun agak lengang jugak.. hari ni orang tak ke mana-mana ker?..


Bila dah berada atas lebuhraya ni.. tak banyak ler gambiran yang aku boleh ambik.. sebab kena tumpukan perhatian atas jalan.. sebab aku tengah maintain 150 ke 160 km/j.. kalau terlalai sesaat.. buruk rupa padahnya.. ;-)

Akhirnya.. sampai Gurun.. selalunya aku berenti kat R&R Gurun.. untuk perasap kemenyan.. tapi kali ni aku rasa malas nak berenti.. dari pemandangan sawah padi.. dah bertukar ke kepala kelapa sawit.. sat lagi jumpa ladang getah pulak...


Akhirnya.. sampai Sungai Petani.. cuaca pun masih elok..


Kat depan tu.. exit ke Tol Sungai Petani (U).. dan salah satu tempat yang boleh layan leferan sikit.. lama dah tak leper nih.. sikit pun jadilah.. pelepas gian..


Lepas jer tol.. kena berenti sat.. saja nak perasap kemenyan.. dan untuk betulkan urat sikit.. dah tua rupanya aku nih... ramai pulak orang pakat berenti kat tepi jalan nih.. ;-P


Ni adalah Sekolah Menengah Vokasional (SP).. bersebelahan dengan tol SP (U)..


Selesai perasap kemenyan.. aku teruskan ke HSAH.. Nampak gayanya.. Sungai petani pun lengang jer hari ni..


Hospital pun dah nak sampai... sikit jer lagi..


Haa.. tu dia.. sampai dah...


Punyalah banyak kereta.. sampai tempat parking pun susah..


Pusing punya pusing.. last-last dapat ler tempat parking motor.. tu pun ada kereta yang dah ambik alih tempat parking motor.. nak buat macam mana.. parking jer lah.. celah-celah kereta.. nak buat macam mana.. jangan kereta tu pi senerih motor aku sudah.. jam pun dah menunjukkan pukul 9.30 pagi...


Ok.. rehat sat.. lepas tu.. apalagi.. mulakan tugasan ler.. kali ni aku buat QC test Mobile Fluoro dari model Siemens Siremobil L.. sebanyak 2 buah yang mana kedua-duanya ditempatkan di Dewan Bedah.. Dengan bantuan Mie Korea.. kami jalankan tugasan ni serentak di Bilik Angiography..



Semua ujian berjaya dilakukan tanpa ada sebarang masalah.. Alhamdulillah.. semua berfungsi dengan elok dan semua keputusan ujian mengikut spesifikasi MS-838..


Kerja dah siap.. apalagi.. makan ler.. tapi makan kat kantin jer.. malas nak keluar.. menunya hari ni cukup sekadar nasi ayam.. bukan nasi sejuk untuk bagi ayam makan yer... ;-)

Kerja siap.. makan pun dah.. jadi balik ler.. nak buat apa lagi..


Nampak gaya macam nak hujan petang ni.. pokok hujan pun nampak gelap jer.. minta-minta ler sempat sampai rumah..


Dan.. jalan pun nampak clear saja.. orang dah pakat balik kerja dah kot..


Masuk jer lebuhraya.. aku terus shoot.. dan maintain dalam 160 km/j jer.. tak lah laju mana pun.. dalam hati dok berharap.. jangan ler hujan lagi.. dan atas sebab keselamatan.. tak dak ler moment dan gambiran on the bike atas lebuhraya..

Dah dekat-dekat sampai Alor Star.. mata dah nak mengantuk pula... so pelan-pelan gagah.. sampai ler Tol Hutan Kampung.. jadi berenti sat.. minum air dan habuan hilangkan mengantuk..


Keadaan cuaca semakin gelap.. bila-bila masa akan hujan nih.. kat sebelah Perlis pun nampak macam dah hujan.. ni kena cergas nih.. :-(


Jadi.. aku terus shoot ke Jitra..


Keadaan cuaca semakin gelap.. Mulanya rasa nak teruskan jer ikut Changloon.. tapi aku ambik keputusan masuk ikut Malau..


Dari Malau.. keluar melalui Hospital Jitra.. terus ke jalan utama Jitra-Kodiang.. disebabkan jalan agak lengang.. aku hentam sampai 140 km/j.. akhirnya.. alhamdulillah.. selamat sampai rumah tanpa kena hujan..

Elok-elok sampai rumah.. tongkat motor atas paddock stand.. minyakkan rantai.. nah!!.. hujan pun turun.. nasib baik.. Alhamdulillah..

Nampak gayanya.. esok nak kena beli minyak rantai ni.. dah nak habis...

p/s: esok ada sehari lagi.. tugasan kat HSAH..

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

Wassalam..

2 ulasan:

  1. Bang, pinjam moto boleh tak? hehehe

    BalasPadam
  2. Boleh.. tak dak masalah.. janji ada lesen.. hehehe..

    BalasPadam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...