06 Februari 2011

RIDE SANTAI NASI SUP SATUN, THAILAND PART 6

Catatan Ayah

Ahad / 30 Januari 2011

Amboi... pakat dok beli spek mata hitam pulak dah... silau kot... hahaha... ;-P

Selepas bergambir kenangan dengan spek mata hitam masing-masing.. kami pun mula bergerak untuk pulang ke Malaysia... selamat tinggal Satun.. ada masa kami kunjung lagi...


Jom... kita layan gambiran dari atas "kerbau hitam" aku...




Jam pun dah 3.30 petang... waktu Malaysia.. sepanjang jalan balik ke Wang Kelian... kami dok cari masjid pulak untuk tunaikan tanggungjawab...

Akhirnya.. kami singgah sebentar di sebuah masjid yang agak kecil.. apa nama masjid ni pun tak tau pulak...



Letih nampak Meck.. ni baru sampai Satun.. tak pi Hatyai lagi.. hehehehe... ;-P



Suasana hadapan masjid...


Santai nampak... kawan-kawan aku nih... ;-)



Bergambar kenangan sebelum bergerak pulang ke Malaysia...

Ok.. segala tanggungjawab yang wajib dilaksanakan dah pun selesai.. semoga perjalanan kami ni mendapat keberkatan.. masa pun semakin mencemburui kami.. jadi kami pun mula bergerak pulang... bimbang terlewat sampai ke Wangprachan.. sebab gate tutup pukul 6 petang...

Jom kita layan gambiran on the bike lagi.... on the way to Wangprachan...





Akhirnya... kami pun sampai lah ke Pos Imegresen Wangprachan... Alhamdulillah...


Kami berhenti sekejap.. sebab ada yang nak beli buah tangan untuk bawa balik rumah... disamping prepare dokumen untuk urusan dengan imegresen...


Disamping tu.. kami berbincang sapa yang akan balik terus ke rumah dan sapa yang akan ikut teruskan perjalanan ke Padang Besar... selepas berbincang seketika.. masing-masing terus ke imegresen Thailand untuk cop border pass.. kena bayar RM1 atau Bhat 10 untuk setiap cop...dan bagi yang nak balik ke rumah terus.. perlu pulangkan dokumen import motor sementara kepada kastam Thailand.. bagi yang nak ke Padang Besar.. cuma cop border pass saja dan permit import motor nanti akan diserahkan semasa di Padang Besar nanti...


Selamat tinggal Thailand... kap kun kap.. terima kasih...



Semua urusan dah selesai... moh kita seberang balik Malaysia....


Dan... selamat pulang ke Malaysia... juga lupa.. cop border tu... kat Imegresen Malaysia pulak...


Perjalanan diteruskan...  layan gambiran on the bike...



Ok.. kami dah berada di tanahair yang tercinta.. Alhamdulillah semua selamat sampai tanpa ada sebarang masalah... jadi kat sini kami berhenti sebentar untuk berpecah.. bagi yang nak balik rumah.. akan balik rumah.. dan bagi yang nak terus ke Padang Besar.. akan terus ke Padang Besar...


Yang lain pakat balik rumah.. kecuali aku, Own, Ein, Meck, Suhail dan Bang Ajis.. untuk sesi ngeteh dan tomyam Padang Besar...




Ok...semua dah selamat... dan nantikan perjalanan seterusnya nanti....

p/s: nantikan sesi ngeteh dan tomyam kat Padang Besar.... tungguuuuu....

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

3 Rabiul Awal 1432 / 6 Februari 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...