23 Januari 2011

RIDE TO DUKE 690R LAUNCH

Catatan Ayah

Khamis / 20 Januari 2011

Pertama-tama sekali aku mohon maaf atas entry ni yang aku tulis dulu... rasa-rasanya ramai yang dah terkena... :-)

Aku terima sms... "Salam all bikers KTM akan mengadakan pelancaran model terbarunya Duke 690 dan Duke 690R pada 20.1.11 hari khamis di Red Rock Cafe di Jalan Alor Mengkudu, Alor Star pada jam 7 malam, sila berkumpul di Petronas Behor Temak jam 5.30 petang. TQ. Sebarkan"...

Jadi.. lepas kerja.. aku terus ke Petronas Behor Temak.. sebetulnya aku pun tak tahu siapa yang hantar sms ni kat aku...

Photobucket

Sampainya kat Petronas Behor Temak.. baru ada 2-3 orang.. semua pakai SBK.. jadi aku bertanya salam dengan mereka dan bertanyakan tentang event sms yang aku dapat.. dan mereka cakap.. mereka pun dapat sms yang sama dan ride ni dikelola oleh Gapura Bikers...

Photobucket

Tak lama.. ramai yang sampai.. macam-macam jenis motor.. dari naked.. easy.. supersport.. dan litre bike.. dari semua jenis jenama.. cuma yang tak dak hanya motor yang tak hanyir.. apalagi.. Dua KaTi ler.. :-)

Photobucket

Lebih kuramg jam 6.00 petang.. kami semua bertolak ke Alor Star.. secara berkonvoi.. sebelum tu kami diberi penerangan tentang laluan yang akan kami lalu.. iaitu melalui Jalan Putra dari Kangar.. masuk ke Lencongan Barat dan berhenti di Shell Lencongan Barat.. terus ke Simpang Kuala.. dan ke jalan Alor Mengkudu.. dan Red Rock Cafe terletak bersebelahan dengan Caltex di Jalan Alor Mengkudu...

Photobucket

Rasa-rasa aku.. lebih 20 buah motor dalam konvoi kami.. menderu deram sepanjang jalan menuju ke Alor Star... Jalan sepanjang perjalanan pun sesak.. jadi masing-masing tunggang secara perlahan saja..

Photobucket

Akhirnya... kami sampai Alor Star.. dan berhenti sekejap di Shell Lencongan Barat... tunggu geng-geng yang tertinggal kat belakang...

Photobucket

Apabila dah semua sampai.. kami terus gerak ke Jalan Alor mengkudu... sampai saja kat Red Rock Cafe... nampak dah ramai yang sampai.. dan yang aku lihat kebanyakannya adalah dengan Northen Bikers... dan celah-celah tu ternampak Pak Din SBM dan Pok Yeh SBM.. cuma tak sempat bertanya khabar.. sebab hilang dari pandangan dek ramai sangat orang...

Photobucket

Kami semua parking motor kat hujung sebelah belakang... sebab sebelah depan dah banyak dah motor parking..

Photobucket

Rasa-rasanya.. lebih 100 motor yang datang.. dan kebanyakannya sekitar Perlis dan Kedah...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kemudian kami mula beratur untuk pendaftaran... semasa pendaftaran.. katanya akan dapat t-shirt seorang sehelai.. tapi nampaknya waktu tu t-shirt dah habis.. jadi pihak penganjur akan cetak semula t-shirt dan bagi kemudian hari.. apa-apa sajalah.. lagipun tujuan aku ke sini sebab nak lihat motor KTM yang akan dilancarkan tu... ;-)

Photobucket

Sambil-sambil tu.. aku sempat snap gambat-gambir motor sekitar...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Habis saja pendaftaran.. maghrib pun dah masuk.. tercari-cari juga.. kat mana ada surau.. tanya punya tanya.. alhamdulillah... ada sebuah surau kat Caltex tu.. jadi apa-apa hal pun.. yang wajib tetap wajib walau apa sekali pun... jadi sembahyang maghrib dulu...

Photobucket

Selepas solat.. aku terus ke Cafe tu.. mencari-cari tempat duduk.. orang pun dah semakin ramai.. last sekali.. aku tumpang duduk kat tepi kerusi kayu yang kosong.. bersama-sama dengan geng-geng dari Kangar tadi...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Acara pun bermula... dengan penerangan sejarah KTM yang berasal dari Austria.. tentang penglibatan KTM yang bermula di off-road.. kemudiannya memasuki arena on-road.. sehingga sekarang...

Photobucket

Sambil-sambil penerangan tu.. kami disediakan makanan.. ada nasi minyak.. satay.. kuih-muih.. dan berbagai-bagai lagi...

Selesai makan-makan... sementara dok tunggu pelancaran.. aku ronda-ronda sekeliling.. melihat-lihat motor-motor KTM yang dipamerkan.. seperti RC8R dan sebagainya...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

 Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Tak lama selepas tu.. baru diumumkan.. pelancaran KTM Duke 690 dan Duke 690R.. lalu aku terus ke depan.. join dengan geng-geng wartawan.. untuk tumpang ambil gambar.. berlagak macam wartawan kononnya... saja ambil peluang untuk sesi mengambil gambar... kalau tidak payah la sikit nak ambil gambar... sebab ramai orang..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

 Photobucket

Photobucket

Ops.. lupa nak bagitau.. majlis pelancaran dirasmikan oleh YAM Dato Seri Syed Badlishah ibni Tuanku Syed Putra Jamalullail...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ini adalah spec Duke 690 dan Duke 690R... chasis yang sama.. cuma berbeza dari segi enjin sahaja...

KTM Duke 690R...


KTM Duke 690...


Selesai saja pelancaran.. aku pun balik.. tapi berseorangan.. saja balik dulu.. sebab esok kerja...

p/s: harganya dikatakan sekitar RM40K sebab CKD... kalau ada rezeki.. teringin juga...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

18 Safar 1432 / 23 Januari 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...