29 Disember 2010

PERSIAPAN SEKOLAH

Catatan Ayah

Isnin / 27 Disember 2010

Minggu depan akan bermula penggal persekolahan. Kakak akan masuk darjah 3 dan Bang Cik akan sambung persekolahan kat PASTI...

Bang Cik sudah 'settle' segala yuran sekolah... dalam RM 327... dan buku sekolah kakak pun dah beli kat kedai sekolah... dalam RM 28.50...

Baju kurung sekolah untuk kakak pun dah pi buat kat Kak Miah... cuma tinggal lagi kasut dan alat tulis...


Nampak gaya tahun ni kena beli banyak juga... sebab tahun depan kakak dilantik untuk jadi pengawas... jadi selain dari kain yang berwarna hitam... tudung, kasut dan stokin pun kena warna hitam juga...


Kalau tak... mungkin boleh pakai lagi kain tahun lepas... sebab kain dan baju kurung tahun lepas masih elok dan masih padan lagi... tapi memandangkan dah kena pakai serba hitam.. jadi semuanya kena buat lain serta kasut dan stokin pun kena beli lain...


Jadi kami sekeluarga telah ke Bata Alor Star... untuk tengok kasut... tapi masalahnya... kasut hitam tak dak saiz untuk kakak... pergi pulak ke Giant Souq Al-Bukhary... pun masih tak dak saiz... jadi beli stokin dululah... baju kemeja lengan panjang pun masih tak beli lagi sebab tak dak saiz...


Jadi ambik keputusan... 'try' ke Pacific pulak... kot-kot dapat apa yang dikehendaki... tapi 'problem' paling besar nak sampai Giant ke Pacific adalah 'jam'... ni lah yang paling aku tak gemar... tapi nak buat macam mana...


Alhamdulillah... kat Pacific.. dapat apa yang dikehendaki... baju kemeja lengan panjang 2 helai dan kasut sekolah warna hitam... nasib baik ada saiz...


Kat Pacific ni juga tengah buat 'sale' untuk pakaian sekolah... Alhamdulillah.. agak murah jugak...

Selesai pakaian sekolah... alat tulis pulak... pensel la... pembaris la... pensel warna la... hai...macam-macam...

Apalagi pi cari barang-barang tu la pulak...

Kat Pacific ni pun... banyak sungguh orang... jenuh juga bersesak... yang paling leceh adalah kena beratur panjang kat kaunter bila nak bayar... tapi yang tu aku serahkan kat isteri aku... aku ambik tugas jaga 2 orang hero ni...


Alhamdulillah... sekarang semua dah 'settle'... tunggu masa sekolah nak buka saja...

p/s: esok pi rumah Kak Miah pulak kat Kodiang untuk ambik baju yang ditempah 2 minggu sudah...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

23 Muharram 1432 / 29 Disember 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...