26 Disember 2010

LAYANAN ALA SPA

Catatan Ayah

Ahad / 19 Disember 2010

"Ibu, dua-dua nampak 'belengas' sangat la...", kata aku kat isteriku..

"Awat? Apa yang 'belengas' tu...?"

"Tu...burung kenari dengan kerbau hitam tu...", balas aku.

"Jom, ibu bawak burung tu, ayah bawa kerbau hitam ni...kita bawak pi spa...layan baik sikit kali ni.." sambung aku...

"OK, jom...", jawab isteriku..

Jadi, inilah aktiviti kami sekeluarga hari ni,  isteri aku akan bawa Kenari dan aku bawa kerbau hitam sekor ni ke spa kat Kangar...

Sampai Kangar, nasib baik kedai buka. Apa lagi...kasi kerbau hitam mandi dululah...

Kasi cuci kaki kerbau ni dulu... :)

Bubuh sabun banyak sikit...buang daki sikit...

Haaa..amacam..merelit dak?..

Kerbau hitam ni dah 'merelit'. Sampai giliran si burung Kenari pulak...kasi 'merelit' juga...

Sama jugak...kasi bubuh sabun banyak sikit...buang daki...

Kasi 'tonyoh' sikit....

Bilas....baru nampak putih sikit...

Bubuh bedak...haaa..baru cantik dan berseri-seri..

p/s: jangan dok hujan sudah la....

20 Muharram 1432 / 26 Disember 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...