19 November 2010

TAHLIL

Catatan Ayah

Khamis / 18 November 2010

Hari ni masuk hari raya ke-2...dan masih ada lagi yang mengerjakan ibadah korban...Alhamdulillah...

Hari ni juga Bang Chot Cik Pah melakukan korban...dan dagingnya akan dimasak untuk majlis tahlil...malam ni kat Lubuk Kawah...

Seperti biasa...aku suruh anak bini ke Lubuk Kawah dulu dengan kereta...sementara aku akan ke sana dengan motor....

Sementara nak ke sana...sempat juga uruskan rumah...bersihkan sikit rumah dan buang sampah....yang sekian lama dok bertapuk kat luar...

Dalam pukul 3 petang...baru aku ke sana...sampai di sana...masing-masing dah pakat dok masak...antaranya sup tulang....siap buat bihun sup....


Dan juga...daging masak merah...


Tahlil dibuat selepas isya'....ramai juga yang datang....Alhamdulillah habis semua makanan...

Selesai tahlil...aku balik ke Kangar manakala anak bini tidur kat Lubuk Kawah...

p/s: pasai apa motor aku ni rasa berat sangat...minyak pun jadi agak kuat?...jeng...jeng...jeng...

12 Zulhijjah 1431 / 19 November 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...