23 November 2010

RANTAI ER6N

Catatan Ayah

Selasa / 23 November 2010


Dah 2 hari aku demam...kelmarin MC...hari ni pi kerja juga walaupun masih demam...sebab MC dapat sehari saja...

Tapi tadi...kerja setengah hari...rasa dah tak mampu...jadi aku ambil half-day leave....

Esok nak kena ke Langkawi pulak...buat QA test....tak taulah macam mana...mampu ke tidak.....

Waktu balik tadi...aku singgah sekejap kat UA Motor...tanya pasal rantai ER6...sebab rantai aku nak kena tukar...




Sebagai pengguna...aku harus survey dulu harga sebelum ambil keputusan...kat mana aku nak tukar rantai ni...agar berbaloi dengan harga yang aku perlu keluarkan...

Kat UA Motor...harga rantai original RM 420...manakala yang local RM 380...

Kat Mega Fortune Sungai Petani...harga rantai original RM 3++....

Lihat kepada harga...rasa-rasanya aku ke Mega Fortune...walaupun harga jika dibandingkan agak untung kat UA Motor...sebab UA Motor kat Perlis sahaja...Mega Fortune kat Sungai Petani...tetapi disebabkan kepakaran Mega Fortune berbanding UA Motor...aku ambil keputusan untuk ke Mega Fortune....

p/s: harga-harga ni...sengaja aku letakkan kat sini sebagai reference masa hadapan...dan sebagai reference untuk siapa-siapa yang memerlukan....

"Pengalaman membentuk keperibadian"

16 Zulhijjah 1431 / 23 November 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...