24 November 2010

QA TEST LANGKAWI

Catatan Ayah

Rabu / 24 November 2010


Dengan doa semoga demam aku tak melarat untuk hari ni...aku gagahkan juga ke Langkawi untuk buat QA Test C-Arm...sebab dah janji untuk buat test ni...

Sebelum tu...tengok anak-anak...nampaknya depa pun dah mula panas badan...tanda-tanda nak demam...InsyaAllah...semoga mereka semua tak teruk dan dapat bertahan sehingga aku balik petang nanti...InsyaAllah...


Aku mula keluar jam 7:30 pagi...elok-elok sampai Kuala Perlis...bot pukul 8:00 pagi sedia menunggu...tanpa berlengah...aku beli tiket dan terus naik feri...

Pagi-pagi pun dah ramai orang yang nak ke Langkawi...feri pun dah penuh dengan penumpang...ini dah jadi kebiasaan apabila cuti sekolah...maka ramailah orang bercuti ke Langkawi...tapi bagi aku...agak jemu dah ke Langkawi...sebab dah selalu sangat...

Feri mula belayar dalam 8:15 pagi...pelayaran agak perlahan sebab air surut...kat luar pun nampaknya ada kren sedang mengorek dasar muara sungai untuk mendalamkan laluan feri...yang semakin lama semakin cetek...

Memang boring dalam feri ni...dengan cuaca pagi yang agak sejuk...ditambah dengan air-cond feri yang agak kuat...memang terasa sangat sejuk...bertambah ketatlah hidung aku...feri pun slow saja sampai Langkawi...video yang ditayangkan agak membosankan...

Jadi untuk hilangkan rasa boring...aku snap beberapa keping gambar...saja-saja...bukannya cantik pun...

Antaranya...


Dan...


Gambar awan pun aku balun ambik...


Hampir sejam suku...barulah nampak...Langkawi...dan mercu utama...tempat parking bot-bot exclusive...


Semakin lama...semakin hampir...


Dan akhirnya....sampai juga ke Jeti Kuah...


Lega...dah sampai...sebab boleh keluar dari feri yang agak terkurung...dan dapat rasa panas luar...lega hidung aku yang agak tersumbat dari tadi...

Terus aku call Syed...dalam masa 10 minit...Syed sampai...sebelum tu...beli dulu tiket untuk balik...risau juga...petang nanti tiket habis...

Dalam perjalanan ke Hospital Langkawi...berhenti minum dulu dengan Syed...sebab lapar...dari tadi tak makan lagi...

Sampai hospital...kami terus ke Bilik Bedah...untuk buat test...



Sekali lagi...naik sendat hidung aku...dengan air-cond Bilik Bedah yang kuat....tapi...sabarlah...


Lagi satu...kelemahan buat test kat Dewan Bedah ni...bila nak develop filem...kena turun ke Jabatan X-Ray...

Dalam pada tu...aku dan Syed dapati...exposure switch untuk C-Arm ni dah tak elok...takpa Syed...nanti aku buat technical report untuk hang order baru...



Alhamdulillah...hampir 6 jam...akhirnya siap semua test...apa lagi...keluar makan pulak...perut dah lapar...

Dalam pukul 5:00 petang...aku ajak Syed tolong hantar aku ke Jeti...sebab feri aku pukul 5:30 petang...terima kasih Syed sebab tolong ambil dan hantar aku...

Sebelum masuk ke dalam...seperti biasa...beli coklat dulu untuk anak-anak...dan terus masuk sebab jam dah tunjuk 5:20 petang...

Satu pembaharuan aku lihat...dulu kastam hanya check dengan buka beg...tapi la ni dah pakai mesin pengimbas...macam kat airport....

Masuk dalam feri...sudah penuh dengan penumpang...tapi alhamdulillah...sebaris tempat duduk...cuma aku sorang saja...lapang rasa...


Pelayaran balik agak laju...cuma hujan di tengah laut...lebat pulak tu...dalam hati dok doa juga..janganlah terjadi perkara yang buruk...


Alun pun agak kuat...tapi depa pasang video Karate Kid....layan jer lah...


Hujan pulak sampai ke rumah...Alhamdulillah...tepat jam 6:38 petang...sampai ke Kuala Perlis...dan terus balik rumah....sampai rumah...

Nah...ketiga-tiga anak aku demam...tambah dengan isteri aku...nampak gayanya...esok kena bawa semua ke klinik untuk ambil ubat....

p/s: Sekali lagi...terima kasih Syed...sebab tolong aku...dan untuk team building kali ni...aku tak boleh nak joint...sebab masalah kesihatan...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

17 Zulhijjah 1431 / 24 November 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...