28 November 2010

CHERY EASTER 2.0L

Catatan Ayah

Sabtu / 27 November 2010


Sewaktu ke C-Mart, Arau....aku ada ternampak...QQ North Automobile dok buat promosi kereta....jadi aku ambil peluang untuk tengok-tengok kereta dan MPV Alado ni...

Chery Easter 2.0L...dulu menggunakan enjin Mitsubishi 2.4L...tetapi sekarang ni telah menggunakan enjin baru...iaitu enjin Acteco 2.0L...


Apa yang aku tahu...enjin Acteco ni dikilangkan di China...dan dibangunkan oleh AVL...Austrian-based automotive consulting firm...

Model ni dah di CKD kan di Malaysia...jadi alat-ganti mungkin tiada masalah...

Apa yang aku lihat...design dia agak menawan...dan menarik...


Terutama...pada pandangan aku...lampu headlight....


Ruang dalaman agak luas...rasa-rasanya luas lagi kalau compare dengan MPV lain yang seangkatan dengannya...seperti Exora, Grand Livina, Stream, Wish dan lain-lain...lainlah kalau compare dengan super-MPV seperti Alphard dan Starex...

Keluasannya boleh mengisi 7 penumpang....


Ruang kokpit pun boleh tahan....dan kalau dilihat pada spesifikasi standard yang diberi oleh Alado ni...boleh dikatakan agak mewah dan jika dibandingkan dengan harga yang ditawarkan....memang murah dan berbaloi...


Harga yang ditawarkan buat masa sekarang adalah dari RM 84,138 hingga RM 88, 116...dan ada diskaun RM 6,000....

Bank interest adalah 3.25% buat masa ni...


Waranti enjin sehingga 5 tahun atau 200,000 km dan waranti yang lain 3 tahun atau 100,000 km...

Ramai juga kawan-kawan aku yang guna...antaranya Mie Korea...nanti performance boleh tanya dengan Mie Korea...

"Pengalaman membentuk keperibadian..."

21 Zulhijjah 1431 / 28 November 2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...