26 September 2010

Repair Elken Bio-Pure

Catatan Ayah

Hampir semalaman berjaga...troubleshoot..akhirnya berjaya...rupanya flow restrictor flush valve rosak...lagi satu RO system Elken berjaya diperbaiki...


Selepas mencari atas bawah, kiri kanan, depan belakang...akhirnya berjaya..selain daripada valve yang rosak, penapis step 1, 2 dan 4 juga tersumbat...tapi RO membrane masih elok...


Alhamdulillah...sat lagi nak kena hantar balik kepada tuannya...pemiliknya adalah En Rahim Waris, seorang pensyarah kat UiTM Arau...

Kepada sesiapa yang mempunyai masalah dengan Elken Bio-Pure RO System...boleh contact aku...


5 ulasan:

  1. Saya ada byk unit Penapis Air Bio Aura NEW nak jual murah.Stok saya dan member2 yg masuk bisnes MLM Hai-o tp tak dpt cari downline.skrg amat perlukan duit sbb dah berenti main MLM ni dan ingin buat bisnes lain

    JUALAN RUGI BESAR...RUGI 21K!!!!!

    NEW STOK DARI STOKIS HAI-O!!!!

    Harga RM 500 shj

    harga asal RM 2080

    Berminat call/sms 019-4728996 (cikgu wan)

    *Barang baru dari stokis full box dan original
    *Warranty 1 tahun drp Hai-O marketing (ada warranty card)
    *penghantaran dan pemasangan percuma utk lembah klang_luar pos laju
    *saya agen dan pengedar berdaftar dgn hai-o

    BalasPadam
  2. Bro, you afa jual cartridge dia tak? Utk model bio pure ni.

    BalasPadam
  3. salam.. saya pakai elken ke 3.. water pump ok..air keluar ok.. tapi sampai dekat tank. air tak mahu masuk. apa masalah elken saya?
    terim kasih.

    BalasPadam
  4. Saya ada bio pure ro ken 3..masalah saya hadapi apabila ro tersebut keluarkan bau terbakar..sekepas itu ro tersebut tidak boleh on..apakah kerosakan yg berlaku..

    BalasPadam
  5. Solenoid valve 24vdc penapis air elken sy rosak..tuan ada spare spart??jika ada boleh ws sy 0129258153..tq.

    BalasPadam

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...