29 September 2010

Minyak enjin dan rantai...

Catatan Ayah

Hari ni aku pusing-pusing lagi untuk cari minyak enjin dan rantai....macam biasa, minyak enjin yang dicari adalah 10w/40 fully sintetik dan minyak rantai Silkolene Titanium...

Kali ni aku pusing kat Arau pulak...at last aku singgah kat Bike Station, Arau...salah satu cawangan Bike Valley, Selangor...banyak juga aksesori motor kat sini...dari t-shirt, boot, helmet, jaket dan bermacam-macam lagi...dengan kata lain..boleh challenge Mega Fortune Sungai Petani...dari segi harga juga agak berpatutan..bergantung kepada barangan...

Akhirnya, aku beli Motul 5100 10w/40 yang berharga RM40 sebotol...berbanding kat Mega Fortune berharga RM43.50...murah di sini...

Minyak rantai Silkolene Titanium pulak RM40 sebotol...lebih RM2 berbanding kat Mega Fortune...sebab kat Mega Fortune harganya RM38....

 
Cuma aku terlupa nak tanya....oil filter ER6n berapa harganya...tak palah...nanti nak tukar minyak dan oil filter...tanya tengok harganya dan boleh compare dengan Mega Fortune...

So...jumaat ni cadang nak tukar minyak ni sebab hari sabtu nak ke KL....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...