19 Ogos 2010

Service RO Sr Rosmazini...

Catatan Ayah

Sejak bulan lepas Sr Rosmazini suruh aku service RO rumah dia..tapi disebabkan masa yang agak ketat...tak sempat aku pi service RO dia..

Tapi bila difikir-fikir balik..bila agaknya nak buat...last-last petang tadi aku luangkan juga masa untuk service RO dia.


Seperti biasa cuma 3 filter yang ditukar....tapi aku check membrane...didapati membrane dah hujung hayat. Umur membrane tu pun dah masuk 2 tahun lebih...aku cadangkan kat Sr Rosmazini untuk tukar membrane nanti next service...

Nasib baik RO ni digunakan untuk kegunaan rumah..kalau digunakan untuk hospital...alamatnya kena apply ISO 13485 gamaknya...hahahahaha...


Pagi tadi, Siti Mozalina datang ke office bagi training berkenaan ISO 13485. Healthtronics tengah apply ISO ni dan audit akan dijalankan dalam bulan November nanti...

Antara yang attend tadi adalah aku, Suhail, Zamri, Fiza dan Nadzi...manakala yang lain-lain dah attend kelmarin...



Secara ringkas ISO 13485 ni sama juga dengan ISO 9001...cuma ISO 9001 ni berkisar dengan kepuasan pelanggan...dan ISO 13485 ni berkisar kepuasan pelanggan dan ikut regulation yang mana ada yang berkaitan dengan medical act...Cuma medical act ni belum lagi dilaksanakan di Malaysia...cuma akta radiologi ACT 304 saja yang dilaksanakan di Malaysia...

Apa-apa pun...layan saja...ikut segala prosedur...cukup....life goes on...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...