15 Ogos 2010

Repair RO Elken Bio-Pure

Catatan Ayah

Bangun pagi tadi, selepas sembahyang sunat Dhoha...terima satu panggilan telefon. Puan Rosina dari Taman Guru Fasa 3...katanya dia dapat nombor aku dari Cikgu Omar. Menurut Puan Rosina, RO miliknya dari jenama Elken Bio-Pure leaking. Dia minta aku pi check tengok..

Alhamdulillah..rezeki awal pagi..


Menurut Puan Rosina, dia call aku sebab Elken selalunya charge mahal sangat...Dari apa yang aku check dan jumpa..filter telah tersumbat..jadi switch untuk high level tak function...jadi tank akan overflow...

So, aku pun tukarlah kesemua filter yang tersumbat tu...

Settle bab RO...lepas hantar kakak ke tuisyen, ibu ajak ke C-Mart pulak...sebab sat lagi boleh terus ambik kakak kat tuisyen...layan jer lah...

Rupa-rupanya sekarang ni, banyak dah kedai yang dah buka kat C-Mart..tak macam 2-3 bulan sudah..


Adik dengan Bangcik..bila dah masuk dalam trolly...apa nak kata..Banyak juga baju dan seluar yang ada..cuma baju seluar untuk Huzaifah tak dapat lagi...Cadang-cadang nak kena pi ambik Huzaifah...bawa pi beli baju...sebab tak tahu saiz sebenar dia..Plan nak beli seluar aku pun tak jadi sebab kat situ tak dak khidmat potong kaki seluar...Yang dibeli cuma baju kakak dan seluar adik dan bangcik saja..


Repair RO dah settle..nak basuh motor...esok nak kena pi ke HSB..ada training...nanti kotor balik..apa nak buat petang ni?...

Pikir punya pikir...apalagi...pasar ramadhan ler...jadi..round-round pasar ramadhan ler...


Gena...nak beli apa ya?...


Amacam..? Ada teringin..???..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...