25 Ogos 2010

Nak berbuka apa?...

Catatan Ayah

Nak berbuka apa hari ni?..jenuh pikir...sebab tak tau teringin nak makan apa?...

Balik dari kerja...lepas sembahyang asar..terus ajak family pi bazar ramadhan kat Simpang Empat...


Taklah ramai sangat yang berniaga kat bazar ramadhan Simpang Empat ni...lebih kurang macam Titi Chai jer...tapi agak crouded sikit....tapi yang paling tak best...lalat banyak berterbangan...macam kebersihan agak kurang dijaga...


Murtabak...memang sedap...tapi teringat kata-kata ustaz dalam rancangan Tanya Ustaz TV9...jika nak beli murtabak...lihatlah telur yang digunakan...sama ada basuh atau tidak...jika telur masih berada dalam sangkarnya...semestinya telur belum dibasuh...jika telur sudah dibasuh...mesti telur tu diletakkan dalam raga...jika telur tidak dibasuh...mungkin tahi ayam yang masih ada kat telur tu lekat kat tangan...dan uli pulak tepung...maka sisa tahi ayam akan lekat kat tepung pulak..maka haram hukumnya makan makanan yang ada najis...wallahualam...


 Kakak macam biasa...nasi kuning...agak-agak bila nak jemu tak taulah...Last-last aku tak beli apa-apa pun...cuma beli tembikai untuk buat jus...berbuka dengan kurma...dan beli laksa kat Titi Chai....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...