20 Ogos 2010

Laksa Kuala Perlis...

Catatan Ayah

Rasa lapaq laksa pulak...laksa yang dok jual kat pasar ramadhan tak sedap...Ieyza Laksa kat Behor Temak pun tak buka...last-last pi beli kat Kak Su Kuala Perlis.

Kedai Kak Su buka jam 3pm setiap petang dan hanya untuk bungkus bawa balik sahaja...Dia jual sebungkus 1 kilo untuk kuah biasa RM7 dan kuah pekat RM10...Jadi aku beli 1 kilo kuah biasa dan Nadzari pesan 1 kilo kuah pekat...

Ramai sungguh orang kat Kedai Kak Su...sampai nak beli pun kena Q...kena tulis nama dulu..ikut giliran..laris sungguh...

Laksa dah beli...jadi petang ni tak perlulah pi pasar ramadhan lagi...jadi apa nak buat yer...sementara tunggu waktu berbuka???..haaa..basuh motor!!!!...Lagipun motor nampak kotor sangat...




Anak-anak pun teringin juga nak basuh basikal masing-masing...peluang nak main air tu....bukan nak basuh sangat pun...layan jer lah...


Adik pulak...baru bangun tidur...merajuk sebab tak sempat main air...asyik nangis saja....kesian adik...


Finally...elok-elok pukul 7:15pm...siap kerja-kerja membasuh dan mengelap...jadi bersiap untuk berbuka pula...hari ni berbuka pukul 7:33pm....


Selamat berbuka dan berpuasa esok hari...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...