23 Mei 2010

Trip ke HSAH...

Catatan Ayah

Hari ini aku ada tugasan untuk membuat QA test General Fluoroscopy kat Hospital Sultan Abdul Halim. Aku bertolak dari rumah lebih kurang pukul 8:30 pagi. Jalan dari rumah hingga Alor Star lancar sebab Perlis cuti hujung minggu hari ini. Cuma jalan sekitar Alor Star sesak sikit sebab Kedah sudah bermula kerja.

Lebuhraya dari Alor Star juga agak lancar. Aku cuma tunggang motorsikal sekitar 130 ~ 140km/jam sahaja. Aku sampai di Tol Sungai Petani Utara sekitar jam 9:30 pagi. Sampai situ, aku berhenti rehat sekejap untuk hisap rokok.



Setelah berhenti sekejap, aku terus ke Hospital Sultan Abdul Halim. Sampai sana, aku terus ke tingkat 5 iaitu pejabat BEMS. Rupa-rupanya staff BEMS Sungai Petani sedang bermesyuarat, lalu aku berehat sekejap sehingga mereka habis bermesyuarat.

Aku dan Sohaimi mula buat testing dalam pukul 11:00 pagi.


General Fluoroscopy, HSAH


Didapati salah satu monitor telah rosak

 
Tube dalam keadaan yang baik


Selesai kerja dalam pukul 2:30 petang, terus ke Taman Peruda untuk makan. Aku makan dekat gerai nasi beriani berdekatan dengan IKM, Sungai Petani. Nasi beriani kambing di situ sedap cuma hari ini agak lewat dan lauk kambing sedah habis. mahu tak mahu, makan nasi beriani dengan ayam sahajalah.


Gerai Nasi Beriani Aqeem


Nasi Beriani Ayam

Selesai makan, terus isi minyak dan sembahyang kat Masjid Muttaqin, Taman Ria. Mula bergerak balik Perlis lebih kurang jam 4:00 petang. Cuaca agak panas.

Perjalanan pulang berjalan lancar dan lebuhraya tidak sesak. Aku terus keluar melalui Tol Hutan Kampung. Sampai di sana aku berehat sekejap sambil hisap rokok.



Tak lama, sekumpulan motor superbike yang terdiri dari ST1400 dan KLM500 lalu dan mereka ajak aku joint sekali. Aku joint sehingga Malau dan keluar ke Jitra dan terus balik ke rumah. Aku sampai di rumah lebih kurang pukul 5:30 petang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...