25 April 2010

NBE 650

Catatan Ayah

Latihan memandu dah lengkap 8 jam. Hari sabtu lepas aku telah ambil pra ujian QTI memandu B dan alhamdulillah aku lulus. Sekarang cuma tunggu panggilan dari IKMP untuk ujian memandu JPJ pula. InsyaAllah, jika lulus aku akan ada lesen B full.

Tadi aku pi bayar duit kereta dan masukkan duit untuk Huzaifah. Balik dari bank singgah sekejap kat Chen Motor. Saja singgah untuk tengok Naza NBE 650.


Harga sekarang RM 27,000. Tengah offer sebab yang ni salah satu edisi akhir yang pakai karburator. Selepas ini model ni akan guna fuel injection. Harga dia mungkin akan naik hingga RM34,000. Motor ni agak ringan jika dibandingkan dengan VX535. Cuma hendel dia agak lebar dan tempat pijak agak jauh ke depan. Jika aku ambil motor ni, tempat pijak kena modified sikit untuk anjak ke belakang sikit.

Performance tak tau lagi sebab tak dak motor test drive. Tapi kalau ikut test drive kat internet, ulasan dia bolehlah jika dibandingkan dengan harga dia.

Sekarang pilihan aku untuk motor baru sama ada ER6N atau NBE650 ni. Kalau second-hand, tengoklah apa-apa yang masuk bajet nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...