10 April 2010

Kelas memandu...

Catatan Ayah

Alhamdulillah...hari ini cuaca sangat baik. Hari ini juga merupakan hari pertama aku masuk kelas memandu dalam proses untuk mendapatkan lesen B.

Kat IMKP, aku diberikan motor Yamaha VX535. Keadaan motor tak berapa baik. Sistem steringnya agak berat, mungkin handle tak berapa center atau mungkin tayar depan kurang angin. Menurut cikgu di situ (agak muda orangnya...dah depa suruh panggil cikgu, aku pun panggil cikgulah) motor tu dah banyak kali jatuh...dah nama motor belajar memandu. Setakat hari ni, cuma aku sorang saja yang belajar untuk lesen B, yang lain semua budak-budak belajar untuk ambil B2. Dah lama ambil lesen...dah 20 tahun lebih..banyak perubahan dalam ujian yang perlu diambil..antaranya nombor 8, naik titi, belok macam ular, brek kecemasan, berhenti check motor, langgar batas ubi, dan sorong motor.

First time bawa motor tu agak kekok juga...tak macam motor-motor cc besar yang pernah aku bawa sebelum ini tapi insyaAllah...aku akan menguasai motor ini dan lulus ujian.Aku belajar hari ni untuk selama 1 jam. Kelas akan bersambung hari isnin nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...