09 Januari 2010

Kenangan lalu...

Semalam selepas balik dari Kodiang (bayar duit upah baju sekolah kakak) sambil tengok tv, tengok album lama. Terus scan gambar-gambar tu untuk simpan dalam CD...

Sambil dok tengok dan scan tu...teringat kat kawan-kawan lama UTM dulu....salah seorangnya Munir...yang tinggal di Sungai Dua, Butterworth. Allahyarham Munir dah meninggal dunia (rasa-rasanya dalam tahun 2002). Last sekali jumpa dia semasa dia datang kenduri kahwin pada tahun 2000.

Cepat sungguh masa berlalu....Banyak kenangan bersama dengan Munir dulu. Kami berdua pernah sama-sama menunggang motorsikal RXS dari KL ke utara (pulang cuti semester). Sewaktu "last semester", bersama-sama Zulaimi, Abong, Jack, Suhana, Radhi dan Zul Kratong berjalan ke utara dengan menaiki keretapi....Seronok waktu tu....Sama-sama berlapar sebab duit "loan" MARA habis dan macam-macam...cuma Munir tak tinggal kat rumah sewa dulu sebab dia tinggal kat asrama Kolej Pertama.

Berita kematian Munir cuma diketahui selepas seminggu....dapat berita dari isterinya....ingat lagi ketika isteri Munir telefon...."pak Cik...ni isteri Munir...nak habaq kat pak Cik....Munir dah meninggal.....kemalangan....."

Sekarang yang tinggal hanya kenangan bersama beliau....semoga roh Munir dicucuri rahmat....Al-Fatihah...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda dialu-alukan untuk meninggalkan jejak dan ulasan...dan seboleh-bolehnya..tinggalkan nama anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...